Gå til innhold

Lønnslippen er kommet, men ikke pengene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg venter på lønnen pluss feriepenger. Reagerer på at jeg har fått lønnslippen men ikke pengene inn på konto. Står riktig forventet beløp pluss riktig kontonummer på lønnslippen.  

Er det normalt at lønnslippen kommer før pengene? 

Tenker også scenarier om at de kan ha utbetalt til feil konto eller glemt å utbetale selv om de har skrevet rett lønnslipp. Hva skjer da? Jeg er heldigvis organisert.  Negativ tenking her. Det kan jo være at den kommer i løpet av dagen. Men den pleier å komme den 28. 

Anonymkode: 68812...72d

Fortsetter under...

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (3 minutter siden):

Da jeg var i arbeid kom alltid lønnsslippen før lønna kom på konto.

En trøst å vite. Har lite penger og skal betale regninger så derfor er jeg litt ivrig nå. Har ventet på at den tikker inn på mobilen i hele dag.  Men jeg får roe ned. Den kommer kanskje i ettermiddag.  

Dersom den ikke kommer så har jeg heldigvis organisasjonen. Tenker skrekkscenarier for jeg er helt avhengig av pengene, men får regne med at alt er på stell og at de kommer snart  :)

Hva er dato for utbetaling av lønn der du jobber? De fleste steder er det en fast dato. Jeg får lønn 10. hver måned, utregningen får jeg noen dager tidligere. 

Synes du bekymrer deg unødvendig, det må være slitsomt å ‘krisemaksimere’ såpass mye. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker også scenarier om at de kan ha utbetalt til feil konto eller glemt å utbetale selv om de har skrevet rett lønnslipp.

De scenariene er litt gammeldagse. Det er ingen som skriver kontonummeret ditt for hånd, kjører utbetaling på én og én lønning eller legger pengene i konvolutter.

Du må se for deg langt verre ting: At transaksjonen som akkurat din lønn er en del av, hackes eller kræsjer, at serveren stopper og backupdisken har smeltet eller forsvunnet, eller at bygningen den står i, raser sammen pga. jordskjelv, synkehull eller kvikkleire. Trøsten i slike tilfeller er at du ikke er alene 😜

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.6.2021 den 15.50):

Håper det ordnet seg, og at du har fått lønningen nå.

Anonymkode: c3017...7c4

Jeg fikk lønningen. Er veldig avhengig av pengene derfor var det viktig at den kom nå. Men det gikk bra :) . Den kom en dag forsinket. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...