Gå til innhold

Alternativ til seroquel?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har brukt seroquel for søvn siden 2017 og den fungerer ikke så godt lenger. Har bp 2 og angst med depressive reaksjoner pga traumer. Bruker orfiril og brintellix utenom seroquel. Jeg kan ikke bruke for stor dose av seroquel fordi den da gir meg rastløse bein som da holder meg våken. Hvilke alternativer er det som kunne være verdt å forsøke? Tenker bare å prøve noe annet ei stund før jeg prøver seroquel igjen. 

Endret av aa-k-j
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter min erfaring gir ALLE antipsykotiske medisiner gir restless legs 

unntatt abilify 

men mange får det av abilify også

selv må jeg ta smertestillende hver natt pga dette

AnonymBruker
Skrevet
aa-k-j skrev (47 minutter siden):

Jeg har brukt seroquel for søvn siden 2017 og den fungerer ikke så godt lenger. Har bp 2 og angst med depressive reaksjoner pga traumer. Bruker orfiril og brintellix utenom seroquel. Jeg kan ikke bruke for stor dose av seroquel fordi den da gir meg rastløse bein som da holder meg våken. Hvilke alternativer er det som kunne være verdt å forsøke? Tenker bare å prøve noe annet ei stund før jeg prøver seroquel igjen. 

En liten dose Zyprexa virker bra for søvn. Siden du tar Orfiril trenger du ikke å bruke antipsykotisk dose. Jeg sover i alle fall godt på den. 

Anonymkode: 2d9db...4ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En liten dose Zyprexa virker bra for søvn. Siden du tar Orfiril trenger du ikke å bruke antipsykotisk dose. Jeg sover i alle fall godt på den. 

Anonymkode: 2d9db...4ab

Risikofaktorer utelukker den dessverre. 

stjernestøv
Skrevet
aa-k-j skrev (1 minutt siden):

Risikofaktorer utelukker den dessverre. 

Hva med vallergan eller phenergan? 

Skrevet
stjernestøv skrev (51 minutter siden):

Hva med vallergan eller phenergan? 

Vallergan har omtrent ingen effekt og har ikke forsøkt den andre. 

stjernestøv
Skrevet
aa-k-j skrev (11 minutter siden):

Vallergan har omtrent ingen effekt og har ikke forsøkt den andre. 

Si hva du har prøvd da og ikke tåler så folk kan foreslå noe annet :) 

Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Si hva du har prøvd da og ikke tåler så folk kan foreslå noe annet :) 

Jeg har forsøkt truxal og tror den hadde grei effekt, men siden jeg har bp 2 vet jeg ikke om den er aktuell. 

Skrevet

Remeron er ikke aktuell grunnet mye vektoppgang, vallergan har liten effelt, circadin ble søvnen verre av fordi beina ble som propeller, nozinan virker bare ei kort stund og zyprexa er uaktuell pga vektoppgang.  

stjernestøv
Skrevet
aa-k-j skrev (3 minutter siden):

Jeg har forsøkt truxal og tror den hadde grei effekt, men siden jeg har bp 2 vet jeg ikke om den er aktuell. 

Vet om bipolare 1 som tar truxal i hvert fall. 

Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Vet om bipolare 1 som tar truxal i hvert fall. 

Ok det er jo greit å vite. Takk 🙂 

Endret av aa-k-j
AnonymBruker
Skrevet
Marye skrev (3 timer siden):

Etter min erfaring gir ALLE antipsykotiske medisiner gir restless legs 

unntatt abilify 

men mange får det av abilify også

selv må jeg ta smertestillende hver natt pga dette

Hva er grunnen til at abilify er den eneste antipsykotikaen jeg får rastløse bein av? 

Anonymkode: 53a73...f25

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er grunnen til at abilify er den eneste antipsykotikaen jeg får rastløse bein av? 

Anonymkode: 53a73...f25

Alle er forskjellige

AnonymBruker
Skrevet

Truxal er virkelig en helt ok alternativ. Legger selv på meg av seroquel og synes truxal virker bedre på søvnen i det lange løp enn seroquel også. 50-100 mg må til for meg da. Ikke har jeg noen bivirkninger heller. 

Anonymkode: ddd2c...650

Worrisome Plenty
Skrevet

Ingen AP kommer i nærheten av Seroquel når det gjelder søvn. Dersom du ikke har psykoselidelse så er det mange andre medisiner som virker. Remeron/Tolvon, det kunne kanskje være noe? Jeg hadde styrt unna Truxal, Nozinan og de gammeldagse medisinene der. De fikk jeg uro og angst av, men folk er forskjellige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...