Gå til innhold

Alternativ til seroquel?

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt seroquel for søvn siden 2017 og den fungerer ikke så godt lenger. Har bp 2 og angst med depressive reaksjoner pga traumer. Bruker orfiril og brintellix utenom seroquel. Jeg kan ikke bruke for stor dose av seroquel fordi den da gir meg rastløse bein som da holder meg våken. Hvilke alternativer er det som kunne være verdt å forsøke? Tenker bare å prøve noe annet ei stund før jeg prøver seroquel igjen. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/461550-alternativ-til-seroquel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
aa-k-j skrev (47 minutter siden):

Jeg har brukt seroquel for søvn siden 2017 og den fungerer ikke så godt lenger. Har bp 2 og angst med depressive reaksjoner pga traumer. Bruker orfiril og brintellix utenom seroquel. Jeg kan ikke bruke for stor dose av seroquel fordi den da gir meg rastløse bein som da holder meg våken. Hvilke alternativer er det som kunne være verdt å forsøke? Tenker bare å prøve noe annet ei stund før jeg prøver seroquel igjen. 

En liten dose Zyprexa virker bra for søvn. Siden du tar Orfiril trenger du ikke å bruke antipsykotisk dose. Jeg sover i alle fall godt på den. 

Anonymkode: 2d9db...4ab

Annonse

AnonymBruker
Marye skrev (3 timer siden):

Etter min erfaring gir ALLE antipsykotiske medisiner gir restless legs 

unntatt abilify 

men mange får det av abilify også

selv må jeg ta smertestillende hver natt pga dette

Hva er grunnen til at abilify er den eneste antipsykotikaen jeg får rastløse bein av? 

Anonymkode: 53a73...f25

Annonse

Worrisome Plenty

Ingen AP kommer i nærheten av Seroquel når det gjelder søvn. Dersom du ikke har psykoselidelse så er det mange andre medisiner som virker. Remeron/Tolvon, det kunne kanskje være noe? Jeg hadde styrt unna Truxal, Nozinan og de gammeldagse medisinene der. De fikk jeg uro og angst av, men folk er forskjellige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...