Gå til innhold

Prompa hos psykologen idag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 1.11):

Idag skjedde det som aldri Skulle skjedd. Jeg prompa (høyt) hos psykologen. Normalt så er høye proper ganske luktfri, men den her kjentes faktisk godt og det var så flaut😕

Anonymkode: dc50f...776

Jo, om det da er en mager trøst, så fikk du i det minste ingen anmerkning for å reagere unormalt ves like hendelser :) Jeg vil anta at psykologen har vært utfor vanskeligere saker enn som så...

FjellOgDalar

Det er så kleint når sånt skjer, men likevel er det noe alle mennesker gjør. Har også hatt et par lite hyggelige opplevelser der jeg (høyst ufrivillig) har sluppet en real en. Man må bare legge det bak seg, si til seg selv at det neppe er noe som psykologen din lager en stor sak av. 

FjellOgDalar skrev (14 timer siden):

Det er så kleint når sånt skjer, men likevel er det noe alle mennesker gjør. Har også hatt et par lite hyggelige opplevelser der jeg (høyst ufrivillig) har sluppet en real en. Man må bare legge det bak seg, si til seg selv at det neppe er noe som psykologen din lager en stor sak av. 

Jo, og det er jo en viss forskjell om en gjør det ufrivillig eller med vilje provoserer dette frem. Antar at en terapeut tar det også med i helhetsvurderingen for ev. upassende/avvikende adferd.

Jeg ble litt nysgjerrig på hvor mye vi mennesker egentlig slipper ut pr. døgn og kom over en litt morsomt skrevet artikkel i legenes tidsskrift (eller det er mulig jeg har en merkelig form for humor...) hvor det i ingressen står: "Med god hjelp av alle tarmbakteriene fører nedbrytning av maten til at det avgis gass i tarmen. Mye av gassen består av nitrogen fra nedsvelget luft, og den betyr ikke noe. Det samme gjelder karbondioksid som utskilles i store mengder. Noen gasser er imidlertid illeluktende, og de er ikke helt velkomne i sosialt samvær, særlig ikke i selskapslivet. Men den virkelig farlige gassen er metan. Den er eksplosiv og bidrar til den globale oppvarmingen ved store mengder. Hos et menneske kommer det ut 400 – 1 200 ml tarmgass i løpet av et døgn, avhengig av hva vi spiser. Det ser kanskje ikke så imponerende ut, men det betyr at ved store forsamlinger kan 4 000 mennesker slippe ut en hel kubikkmeter med tarmgass bare i løpet av seks timer. Og blir de tilstrekkelig opphisset som for eksempel under en vellykket rockekonsert, kan det bli betydelig større mengder."

Artikkelen er fra 2013: "Mennesker og kveg som udetonerte bomber" fra Tidsskriftet.no

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...