Gå til innhold

Modum tar det på alvor.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg leste akkurat en av artiklene som var linket nederst. 

Jeg føler at det er et økt fokus på overspisningslidelse så man kan jo håpe på at det kommer et behandlingstilbud etterhvert. 

Jeg har forøvrig hatt tilbudet om å være med i en gruppe for overspisningslidelse, men måtte trekke meg pga alt det andre kaoset i hodet. Håper jeg får tilbudet igjen senere.

stjernestøv
Fru2020 skrev (3 minutter siden):

Jeg leste akkurat en av artiklene som var linket nederst. 

Jeg føler at det er et økt fokus på overspisningslidelse så man kan jo håpe på at det kommer et behandlingstilbud etterhvert. 

Jeg har forøvrig hatt tilbudet om å være med i en gruppe for overspisningslidelse, men måtte trekke meg pga alt det andre kaoset i hodet. Håper jeg får tilbudet igjen senere.

Det var bra du fikk et sånt tilbud, det skulle vært det alle plasser :) 

FjellOgDalar

Jeg leste også denne artikkelen tidligere i dag, og tenker at den er svært viktig. Jeg håper mange leser den, siden den tar så grundig opp noe mange sliter hardt med. Jeg har ikke en slik diagnose selv, men jeg kjenner andre som lever med dette uten å bli tatt seriøst. Fastlege vil heller henvise til utredning for slankeoperasjon enn til psykolog, de det gjelder får den overforenklede formaningen om å trene mer og spise mindre. Det synes jeg er trist, i og med at dette er en langt hyppigere forekommende spiseforstyrrelse enn både anoreksi og bulimi til sammen. Man bør gå dypt i seg selv når tenker negativt om store personer, for det ligger ofte veldig mye skam og smerte i de kiloene hen bærer på. Det er mye mer komplekst enn at hen er lat og spiser for mye.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...