Gå til innhold

«Avlastningshjem» for psykisk voksen som bor alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 
Det finnes jo avlastningshjem for de som har noen hjemme hos seg med ulike utfordringer. 

Men finnes det noe «avlastningshjem» for personer som bor alene men som trenger mye hjelp? Har en venninne med sterk ptsd(blant annet). Hun har et tungt liv og eneste jeg har sett hun lysne opp litt er når hun får være med noen trygge over feks en hel dag eller to. 
Finnes det slike ordninger for voksne? Som bor alene (føler hun klarer det såvidt) 

jeg unner henne noen slike helger innimellom men er vel lettere å få det gjennomført om en familie eller et voksent par kan «ta imot henne» slik de gjør med de som trenger avlastning fordi de bor hjemme?  

Å bo i kommunal og bemannet bolig er ikke aktuelt. Til det er det for ofte mye uro og hun er frarådet det faktisk. 
Noen som vet? 

Anonymkode: 4189e...87a

Fortsetter under...

AnonymBruker
stjernestøv skrev (5 timer siden):

Vet at det er folk som bruker dps døgnposten som avlastning, de har brukerstyrt seng. 

Jeg har det og det er nå så som så hva du får av oppfølging når du er der, Du er ikke ordentlig innlagt så du får ikke den oppfølging  som andre får. Passer meg fint da fordi jeg bruker plassen når jeg har behov for hvile og for å være i fred fra krav og mas hjemme. 

Personalet kommer innom sånn en gang pr vakt og spør om jeg vil gå en tur vis de har tid. Er det travelt kan det hende jeg ikke ser dem iløpet av hele vakta.

Så vis du trenger mye kontakt og støtte er nok ikke brukerstyrt seng det rette, da er det nok bedre med en ordinær innleggelse. 

Anonymkode: 2201f...dc9

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har det og det er nå så som så hva du får av oppfølging når du er der, Du er ikke ordentlig innlagt så du får ikke den oppfølging  som andre får. Passer meg fint da fordi jeg bruker plassen når jeg har behov for hvile og for å være i fred fra krav og mas hjemme. 

Personalet kommer innom sånn en gang pr vakt og spør om jeg vil gå en tur vis de har tid. Er det travelt kan det hende jeg ikke ser dem iløpet av hele vakta.

Så vis du trenger mye kontakt og støtte er nok ikke brukerstyrt seng det rette, da er det nok bedre med en ordinær innleggelse. 

Anonymkode: 2201f...dc9

Ja det er sant, vet om folk som har brukerstyrt seng som heller søker seg inn. Da får de bedre oppfølging. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...