Gå til innhold

Føler meg så dum og verdiløs

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er et hjertesukk fra meg. Beklager om jeg fremstår som sutrete. Ting er litt vanskelig for tiden og jeg føler så på avvisning fra andre mennesker. Tidligere var jeg litt sånn at jeg gjorde mye for å ikke bli avvist, kom det i forkjøpet på en måte. Nå jobber jeg med å ikke komme det i forkjøpet og har opplevd å bli avvist uten at jeg har skjønt det før etterpå. Og jeg føler meg så utrolig dum når det skjer. Min indre kritiker sier: Herregud, så dum du er. At du kan tro noen vil like deg er naivt. Og det verste er at det er sant. Jeg liker ikke meg selv og jeg forstår godt at folk ikke liker meg. Jeg sliter, spesielt i nære relasjoner. Det virker som andre mennesker har knekt koden. Tillit, nærhet. Jeg opplever det i korte glimt. Men hvordan kan jeg ha tillit til at andre tåler meg når jeg er som jeg er. Jeg skammer meg over utseendet mitt og jeg skammer meg over personligheten min. Kanskje jeg trenger å høre at det finnes håp? Er det noen her som opplever å ha/eller ha hatt det på samme måten og klart å jobbe seg ut av det? Føler meg veldig alene, selv om jeg ikke er det fysisk. 

Anonymkode: db5bb...7f8

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gammel er du? Mye pleier å ordne seg når en blir litt eldre. 

Anonymkode: b4c42...478

Jeg er blitt eldre, men kanskje jeg ligger etter i utviklingen. Har en personlighetsforstyrrelse som gjør at jeg er unnvikende og har nok ikke like mye erfaring som andre har.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er blitt eldre, men kanskje jeg ligger etter i utviklingen. Har en personlighetsforstyrrelse som gjør at jeg er unnvikende og har nok ikke like mye erfaring som andre har.

Har du egen familie da, og er du i arbeid? Spør fordi det kan du regne som god erfaring. God eksponeringsterapi 🙂

Anonymkode: b4c42...478

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...