Gå til innhold

Hvorfor er det så lite psykistri innlegg her på sommeren?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjør ikke noe mer eller mindre til vanlig jeg. Eller, til vanlig, når det er sommer, så er jeg mye ute, men tror ikke jeg har pleid å produsere færre tråder. Men nå skriver jeg for det meste i dagbok-delen av forumet. Det er så mye tryggere. 

Vil tro mange er mer utendørs og noen har det jo også bedre på sommeren. 

Annonse

Ikkeanonymnok
Eva Sofie skrev (13 minutter siden):

Det er slikt som er komplisert med skriftlig kommunikasjon :) 

Det har du helt rett i. Men jeg er ingen spøkefugl til vanlig heller så jeg skal ikke påstå at det er en av mine sterke sider, skriftlig eller ei. 

Ikkeanonymnok skrev (2 timer siden):

Det har du helt rett i. Men jeg er ingen spøkefugl til vanlig heller så jeg skal ikke påstå at det er en av mine sterke sider, skriftlig eller ei. 

Nei, ikke min heller, men jeg oppfattet at du spøkte med ironi i hvert fall, så vi to forsto hverandre, men generelt bør en være varsom med hva man spøker med og til hvem... Alle mottakere av en spøkefull melding oppfatter den subjektivt avhengig av dagshumør, hva som har skjedd rett før, om en generelt har det bra eller dårlig, evne til å forstå humor eller ikke og skrift i seg. Jeg har en kammerat av meg som er helt ærlig med alle om at han ikke forstår ironi, men han har ingen diagnose som noen nå vil skyte ut. Han arbeider og har høy utdannelse.

Annonse

Eva Sofie skrev (49 minutter siden):

Nei, ikke min heller, men jeg oppfattet at du spøkte med ironi i hvert fall, så vi to forsto hverandre, men generelt bør en være varsom med hva man spøker med og til hvem... Alle mottakere av en spøkefull melding oppfatter den subjektivt avhengig av dagshumør, hva som har skjedd rett før, om en generelt har det bra eller dårlig, evne til å forstå humor eller ikke og skrift i seg. Jeg har en kammerat av meg som er helt ærlig med alle om at han ikke forstår ironi, men han har ingen diagnose som noen nå vil skyte ut. Han arbeider og har høy utdannelse.

Går det ann å skyte diagnoser? Hva slags våpen bruker man da? 

AnonymBruker
kupton skrev (42 minutter siden):

Det stemmer faktisk med min erfaring fra over 30 år i psykiatrien. Poliklinikken kunne nesten ta fellesferie - så lite pasienter var det i sommerferien.

Så folk er ikke psykere enn at de prioriterer ferie.

Anonymkode: c329d...c81

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så folk er ikke psykere enn at de prioriterer ferie.

Anonymkode: c329d...c81

Bare så synd at det går utover oss som blir dårligere i feriene.

Anonymkode: 991db...ec1

AnonymBruker
kupton skrev (47 minutter siden):

Det stemmer faktisk med min erfaring fra over 30 år i psykiatrien. Poliklinikken kunne nesten ta fellesferie - så lite pasienter var det i sommerferien.

Har ikke det noe med om pasienter blir satt opp til timer i fellesferien eller ikke? Det er DPS som bestemmer at det skal være stille uker, ikke pasientene. Så der tar du nok feil ja. 

Anonymkode: 733e0...dcd

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke det noe med om pasienter blir satt opp til timer i fellesferien eller ikke? Det er DPS som bestemmer at det skal være stille uker, ikke pasientene. Så der tar du nok feil ja. 

Anonymkode: 733e0...dcd

Jo, selvsagt, men du har anledning til å kontakte DPS-et om du får det altfor ille og du trenger en akuttsamtale. Selv har jeg tilbud om å kontakte min private psykolog med driftstilskudd i ferien, men da skal det være særs alvorlig siden jeg mener han burde få sin velfortjente ferie. Jeg har benyttet meg av det én gang på nå 5 år, som var helt i begynnelsen av ferien hans.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...