AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 Del Skrevet 4. juli 2021 Velger å ta vaksinen selv om jeg har angst for å få stoffer sprøytet inn i kroppen. Årsaken til angsten er at jeg for noen år siden led av alvorlig sykdom og fikk kraftig medisin sprøytet inn i kroppen. Dette ga alvorlige bivirkninger, og det er frykten for å miste kontroll mens kroppen reagerer negativt på det innsprytede stoffet angsten dreier seg om. Uansett. Jeg vet at det er helt forskjellige stoffer det er snakk om, og her og nå kan jeg tenke rasjonelt. - Men det har skjedd før at jeg har "mista hodet" ved injeksjoner. Nå er jeg redd for at det skal skje igjen, og det dreier seg ikke om litt angst. Det som har skjedd tidligere er at jeg begynner å hyle og sprelle, og reaksjonen matcher selvsagt ikke situasjonen i det hele tatt, men jeg har ikke klart å styre dette tidligere. Er redd for å drite meg ut. Jeg har også kptsd. Lurer på om jeg skal si i fra. Kanskje på forhånd. Tenker at de nok ikke har tid til å tilrettelegge for sånne problemstillinger. Samtidig kan det kanskje forebygge et crazy panikkanfall. Hadde dere sagt i fra? Anonymkode: 48109...551 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/461588-angst-for-vaksinen-skal-jeg-si-i-fra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 4. juli 2021 Del Skrevet 4. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Velger å ta vaksinen selv om jeg har angst for å få stoffer sprøytet inn i kroppen. Årsaken til angsten er at jeg for noen år siden led av alvorlig sykdom og fikk kraftig medisin sprøytet inn i kroppen. Dette ga alvorlige bivirkninger, og det er frykten for å miste kontroll mens kroppen reagerer negativt på det innsprytede stoffet angsten dreier seg om. Uansett. Jeg vet at det er helt forskjellige stoffer det er snakk om, og her og nå kan jeg tenke rasjonelt. - Men det har skjedd før at jeg har "mista hodet" ved injeksjoner. Nå er jeg redd for at det skal skje igjen, og det dreier seg ikke om litt angst. Det som har skjedd tidligere er at jeg begynner å hyle og sprelle, og reaksjonen matcher selvsagt ikke situasjonen i det hele tatt, men jeg har ikke klart å styre dette tidligere. Er redd for å drite meg ut. Jeg har også kptsd. Lurer på om jeg skal si i fra. Kanskje på forhånd. Tenker at de nok ikke har tid til å tilrettelegge for sånne problemstillinger. Samtidig kan det kanskje forebygge et crazy panikkanfall. Hadde dere sagt i fra? Anonymkode: 48109...551 Du bør si ifra på forhånd syns jeg når du får så kraftige reaksjoner, jeg var nervøs jeg og men han bare sa at han og mange flere hadde tatt den samme vaksinen og det gikk bra. Endret 4. juli 2021 av stjernestøv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/461588-angst-for-vaksinen-skal-jeg-si-i-fra/#findComment-4047454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmeautomat Skrevet 4. juli 2021 Del Skrevet 4. juli 2021 Det bør du si fra om. De er nok vant med at folk har sprøyteskrekk og ulike grunner og veit å tilrettelegge for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/461588-angst-for-vaksinen-skal-jeg-si-i-fra/#findComment-4047459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 5. juli 2021 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Lurer på om jeg skal si i fra. Kanskje på forhånd. Tenker at de nok ikke har tid til å tilrettelegge for sånne problemstillinger. Samtidig kan det kanskje forebygge et crazy panikkanfall. Hadde dere sagt i fra? Anonymkode: 48109...551 Det vil være lite klokt gjort av de. Det vil kreve mer ressurser av de å ikke tilrettelegge på forhånd og ev. håndtere et slikt panikkanfall du beskriver på stedet uforberedt enn å tilrettelegge på forhånd slik at de er i stand til å sette inn ressurser om de ser det skulle bli nødvendig. Hvem vet, mulig det går fint når du vet at de passer godt på? Oppfordrer deg til å si ifra og ev. bruke en slik argumentasjon om de motsetter seg det. Fortell de hvordan du gjerne ønsker det og hvordan du trenger å ha forholdene for at du skal være trygg. Husk at de er der for deg selv om de også har mange andre pasienter. De skal gi alle pasienter et adekvat tilbud uansett om de får en allergisk reaksjon eller panikkanfall. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/461588-angst-for-vaksinen-skal-jeg-si-i-fra/#findComment-4047487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 5. juli 2021 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Lurer på om jeg skal si i fra. Kanskje på forhånd. Tenker at de nok ikke har tid til å tilrettelegge for sånne problemstillinger. Samtidig kan det kanskje forebygge et crazy panikkanfall. Hadde dere sagt i fra? Gjør det - du er trolig verken den første eller den siste, og du har ingenting å tape på det. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/461588-angst-for-vaksinen-skal-jeg-si-i-fra/#findComment-4047488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Velger å ta vaksinen selv om jeg har angst for å få stoffer sprøytet inn i kroppen. Årsaken til angsten er at jeg for noen år siden led av alvorlig sykdom og fikk kraftig medisin sprøytet inn i kroppen. Dette ga alvorlige bivirkninger, og det er frykten for å miste kontroll mens kroppen reagerer negativt på det innsprytede stoffet angsten dreier seg om. Uansett. Jeg vet at det er helt forskjellige stoffer det er snakk om, og her og nå kan jeg tenke rasjonelt. - Men det har skjedd før at jeg har "mista hodet" ved injeksjoner. Nå er jeg redd for at det skal skje igjen, og det dreier seg ikke om litt angst. Det som har skjedd tidligere er at jeg begynner å hyle og sprelle, og reaksjonen matcher selvsagt ikke situasjonen i det hele tatt, men jeg har ikke klart å styre dette tidligere. Er redd for å drite meg ut. Jeg har også kptsd. Lurer på om jeg skal si i fra. Kanskje på forhånd. Tenker at de nok ikke har tid til å tilrettelegge for sånne problemstillinger. Samtidig kan det kanskje forebygge et crazy panikkanfall. Hadde dere sagt i fra? Anonymkode: 48109...551 Nå vet jeg ikke hvordan opplegget er er du skal vaksinere deg, men i Drammen har man f.eks muligheten til å legge seg ned for å få vaksina på ett skjermet sted. De har også minst en lege tilstede hele dagen for å hjelpe til. Anonymkode: 5b9d1...cf5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/461588-angst-for-vaksinen-skal-jeg-si-i-fra/#findComment-4047506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.