Gå til innhold

Din erfaring med nozinan?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Fikk blodtrykksfall og angst av 50mg, måtte krabbe til senga om kvelden. Fikk ikke sove i det hele tatt, dagen etterpå vandret jeg hvileløst rundt med hangover på den psykiatriske avdelingen. Etter hvert tålte jeg den litt bedre, men det er en søppelmedisin moden for historiens skraphaug.

Worrisome Plenty skrev (9 minutter siden):

Fikk blodtrykksfall og angst av 50mg, måtte krabbe til senga om kvelden. Fikk ikke sove i det hele tatt, dagen etterpå vandret jeg hvileløst rundt med hangover på den psykiatriske avdelingen. Etter hvert tålte jeg den litt bedre, men det er en søppelmedisin moden for historiens skraphaug.

Er helt enig i at det er en søppelmedisin i forhold til dagens medisiner.  Jeg gikk på 600mg i døgnet og fikk mye bivirkninger. Gikk bla opp 45kg etter at jeg begynte med nozinan. Brukte også andre medisiner, men nozinan var verstingen. 

Annonse

stjernestøv
Worrisome Plenty skrev (4 minutter siden):

Første generasjons AP var generelt lite komfortable å gå på. Sikkert mye det som var grunnen til at folk auto-seponerte. Ett hederlig unntak var Melleril. Men det er avregistrert.

Ja tror melleril var det første ap jeg fikk, hvorfor ble det avregistrert tro? 

Worrisome Plenty
stjernestøv skrev (18 minutter siden):

Ja tror melleril var det første ap jeg fikk, hvorfor ble det avregistrert tro? 

Det ga noe forhøyet risiko for hjertesykdom. Også tjente de nok ikke så mye penger på det heller, da det var ett gammelt lavt priset preparat, der patentet hadde gått ut. Så det var ikke noe stress for produsenten å stoppe produksjonen. 

Nå finnes jo enda bedre medisiner, som de og kan tjene penger på. Trumfkortet til Melleril var nok att det ga lite extrapyrmidable bivirkninger i en tid, der de andre preparatene  ga slike plagsomme bivirkninger som parkinsonisme, akutt dystoni, sjelving osv.. Det er det jo få av de nye 2dre generasjons AP som gir uansett.

Endret av Worrisome Plenty
stjernestøv
Worrisome Plenty skrev (1 minutt siden):

Det ga noe forhøyet risiko for hjertesykdom. Også tjente de nok ikke så mye penger på det heller. Så det var ikke noe stress for produsenten å stoppe produksjonen. 

Nå finnes jo enda bedre medisiner, som de og kan tjene penger på.

Ok takk. Det er jo skummelt da. Men trodde alle ap kunne påvirke hjertet? 

Ja money talks! 

Jeg fikk det for å sove for nå fire års tid siden (tror jeg) og forsøkte å øke dosen opp mot 150 mg før jeg ga opp hele medisinen. Jeg har jo forstått nå ved å lese på dette forumet at den søvnfremkalende virkningen kommer allerede ved en langt lavere dose, men det var min daværende fastleges forslag. Jeg ble aldri trøtt av den, men følte at jeg ble "ensom i mitt eget hode" og at alle tanker og følelser var langt unna. Som om jeg var innestengt i et enormt stort rom kun med meg selv og følelsene var på utsiden. Det var ubehagelig og jeg som f.eks. skriver en del dagbok daglig, sluttet helt å skrive dagbok i tiden da jeg gikk på medisinen. Jeg mistet evnen til å tenke selv. Da var Esucos bedre, men den er avregistrert i Norge for ca. 11-12 år siden av hva jeg vet. Nozinan bør slå følge.

Fikk flytende nozinan da jeg var innlagt på DPS da jeg var 21. fordi jeg hadde det så jævlig at jeg måtte dopes ned for å få vekk smerten 

Så hadde god erfaring

men fikk igjen nozinan ifjor pga null søvn pga mani

det var NOE AV DET VERSTE

SOV I TRE TIMER

våknet og trodde psykiatrisk prøvde å drepe meg. Falt over ende og måtte krabbe på gulvet

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...