Gå til innhold

Hva har nyrer med psykiatri å gjøre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Worrisome Plenty skrev (5 minutter siden):

De har alltid tatt blodprøver av meg, om jeg har blitt innlagt, eller om jeg skal begynne på DPS en periode. Det er helt normalt. Jeg har også blitt henvist til EKG.

Ja, hvorfor sjekkes EKG? Det har jeg lurt på. 

Anonymkode: d23a5...88f

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, hvorfor sjekkes EKG? Det har jeg lurt på. 

Anonymkode: d23a5...88f

Fordi en del medisiner påvirker QT-tiden.

Dessuten tar en en del prøver for å utelukke somatisk sykdom. En pasient som ble tvangsinnlagt hos oss med psykose hadde alvorlig uremi pga nyresvikt. Når denne ble behandlet, ble han psykisk helt frisk.

AnonymBruker
stjernestøv skrev (47 minutter siden):

Ok. Men de pleier å ta blodprøve av alt mulig når man er innlagt, det gjør de en sjeldent gang når en ikke er innlagt og. 

Det var ikke blodprøve. Han slo på nyrene mine for å se hvor vondt jeg fikk. 

Anonymkode: 5c874...06a

stjernestøv
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ok. Det gjorde de på modum og og det gjorde vondt, da hadde jeg urinveisinfeksjon. De ser vel etter fysiske ting noen ganger i psykiatrien og. 

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ved mottak er en pålagt å gjennomføre vanlig somatisk status. Banking over nyrene er en av undersøkelsene, her med tanke på å avdekke i hovedsak infeksjoner som nyrebekkenbetennelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...