Gå til innhold

Er dette her vanlig på ADHD-medisin? Kupton

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du begynner å bruke den og du klarer plutselig å engasjere deg, være tålmodig og mindre engstelig. 
Etter å ha brukt det i flere mnd så blir du lettere speedet etter en stund. Du får fred i noen timer før du får masse energi, blir veldig irritert på ting som tidligere ikke var irriterende og det er en kjempe utfordring å spise. 
Når man da tar pause fra den, så er man mye roligere og irritasjonen er borte. 

Hvorfor er det isåfall slik? Symptomene kom tilbake etter 3 uker. Da kom søvnproblemene, tankekjøret, sinnet, passiv aggresjon, og så var det vekk igjen når jeg startet. Men det er som om jg ikke har helt kontakt med meg selv når jeg er på dem da. Det føles naturlig der og da, men når de går ut for kvelden kan jeg bli kjempe sulten.

Kan det være matmangel/underernæring som gjør at jeg får uro? 

Anonymkode: 626cd...257

Fortsetter under...

AnonymBruker
Likeråværeanonym skrev (40 minutter siden):

Hei! Det er veldig viktig å sikre at du spiser og drikker vann når du bruker sentralstimulerende. Har aldri hørt om kupton, hvis det er en medisin du får eller? Hvem medisin har du?

Kupton er en bruker her som visstnok jobber i psykiatri. Jeg bruker Aduvanz 

Likeråværeanonym
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kupton er en bruker her som visstnok jobber i psykiatri. Jeg bruker Aduvanz 

Aha. Ja da forstår jeg det.

Aduvanz tror jeg er det samme som Elvanse som jeg har selv. Jeg fikk det før Aduvanz kom for voksne og jeg har ikke prøvd de. Det kan være individuelt enkelte ting, men stort sett er medisin gjennomsnittlig lik. For høy dosering vil gi symptomer som er lik AdHd. Og pause vil kreve hvile en stund fordi det er en overgang.

Jeg vet at det er forskjell på medisin selv om de har samme virkestoff. Jeg opplevde det med Concerta, Ritalin og en annen greie som ikke hadde noen effekt, men det er jo samme virkestoff sa de på apoteket. Ja, men ikke produsent. 

Når det gjelder elvanse og aduvanz, så tror jeg også det er shire som er produsent. Elvanse har en svakere dose økning fra 20, 30, 40, 50, 60 til 70mg. Hørte at aduvanz bare har 30, 50 og 70. Det kan være så enkelt som at du har for høy dose og da er det vanskeligere å spise, samtidig som det å ikke ha spist, ikke gjør det noe bedre. 

Jeg ville snakket med legen og spurt.

Men inntil videre så vet jeg at jeg får MYE BEDRE effekt når jeg har spist. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...