Gå til innhold

Hadde et uhell med medisinen min i dag. Tok for mye, men DEN reaksjonen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke spør hvordan jeg klarte det, men det går fort i svingene og man husker feil noen ganger. Jeg står på 30mg x 2 Aduvanz. Noen ganger tar jeg 60 på morgenen og noen ganger fordeler jeg de 2 på dagen. Men i dag klarte jeg å ta 60mg på morgenen for så å ta 30 mg igjen på ettermiddag 😛 altså 15.30

En helt ekstrem fred har vært over meg i dag. I tillegg har jeg klart å spise. Jeg har gått og spist selv om jeg ikke var særlig sulten, og drukket vann. Tvangstankene har vært borte, tvangshandlingene kraftig redusert og jeg har klart å være i nuet. Jeg har ikke stresset fremover slik jeg pleier, altså jeg løper nesten til alt. Om aå butikken er åpen i 4 timer til så løper jeg som om den stenger om 2 min.. men i dag har alt dette vært borte! Bør jeg si det til legen min? Jeg pleier jo ikke å gjøre slik. Jeg bare skjønte at jeg klarte å ta for mange i dag, for jeg hentet ny resept i går kveld og regnet hvor mange det var i dag etter jeg hadde tatt den siste og det var 28 😛 altså tok jeg 30 piller totalt, men 2 om morgnen og 1 om ettermiddag. Kanskje legen kan finne en alternativ dosering til meg siden dette funket så bra. 

Anonymkode: 535f6...703

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke spør hvordan jeg klarte det, men det går fort i svingene og man husker feil noen ganger. Jeg står på 30mg x 2 Aduvanz. Noen ganger tar jeg 60 på morgenen og noen ganger fordeler jeg de 2 på dagen. Men i dag klarte jeg å ta 60mg på morgenen for så å ta 30 mg igjen på ettermiddag 😛 altså 15.30

En helt ekstrem fred har vært over meg i dag. I tillegg har jeg klart å spise. Jeg har gått og spist selv om jeg ikke var særlig sulten, og drukket vann. Tvangstankene har vært borte, tvangshandlingene kraftig redusert og jeg har klart å være i nuet. Jeg har ikke stresset fremover slik jeg pleier, altså jeg løper nesten til alt. Om aå butikken er åpen i 4 timer til så løper jeg som om den stenger om 2 min.. men i dag har alt dette vært borte! Bør jeg si det til legen min? Jeg pleier jo ikke å gjøre slik. Jeg bare skjønte at jeg klarte å ta for mange i dag, for jeg hentet ny resept i går kveld og regnet hvor mange det var i dag etter jeg hadde tatt den siste og det var 28 😛 altså tok jeg 30 piller totalt, men 2 om morgnen og 1 om ettermiddag. Kanskje legen kan finne en alternativ dosering til meg siden dette funket så bra. 

Anonymkode: 535f6...703

Jeg tror nok det kan være greit å snakke med legen om det ja. 

UtakknemligDiva

Glemte å spørre @kupton jeg da. Jeg klarte å ta 90mg Aduvanz. Men siste dose tok jeg på ettermiddag så det ble jo ikke alt på en gang. Men roen varte så mye lenger.. er det virkelig noen som går på så stor dose? 

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Skulle ønske flere med asperger fikk slik medisin. Må være vidunderlig å ha det slik.

Anonymkode: 15ff9...5b3

Altså jeg ble rådet til å få ADHD/ADD diagnose av han som utredet meg for Asd. Han tenkte at medisinering kanskje kunne redusere enkelte trekk, for ADD var det som slo sterkest ut på meg da jeg tok den generelle testen. Den som ligner iq test. Asd fikk jeg fordi vi snakket om problemene jeg har hatt hele livet og hvordan jeg var som barn.

Jeg kan si deg en ting at slik medisin gjør deg ikke nødvendigvis mindre autistisk. Du kan også bli mer. Jeg har opplevd det. Det kommer veldig an på hva jeg gjør når den begynner å virke. Jeg har sluttet å ta den før mat fordi da får jeg ikke spist ordentlig og jeg blir fortere sulten når jeg bruker medisinen. Som om kroppen trenger mer næring når man bruker den. 
Så jeg spiser først, så tar jeg den rett før jeg går ut døra hjemme. Å la den virke mens jeg sitter alene hjemme er ikke lurt. Da vil jeg ikke ha selskap, fordi jeg får det så fint med meg selv i min egen verden. Så kommer kvelden og den «normale» meg kommer tilbake...og jeg ser hva dagen egentlig gikk til.

Det føles naturlig der og da, men om kvelden blir det ekkelt. 
Men går jeg ut og den før virke mens jeg er blandt folk, så går ting mye bedre. Da klarer jeg å engasjere meg, blir ikke så påvirket av støy, er mer avslappet inni meg og får da mer overskudd til andre slik at jeg blir «bedre» likt. På en måte.. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...