Gå til innhold

Er asperger eller autisme en alvorlig psykiatrisk lidelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

? Tenker på sånn ift tvangsinnleggelser

Anonymkode: 204bf...9b0

Tror ikke det er noe fare for tvangsinnleggelse med den diagnosen men det er jo ulike grader av autisme, noen klarer seg bra men for andre ødelegger diagnosen veldig mye i livet. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (14 minutter siden):

Tror ikke det er noe fare for tvangsinnleggelse med den diagnosen men det er jo ulike grader av autisme, noen klarer seg bra men for andre ødelegger diagnosen veldig mye i livet. 

Takk, ja jeg klarer meg veldig dårlig. Det er aspergeren sin skyld og ingen andre diagnoser. Jeg reagerer ofte på veldig dårlige måter. 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk, ja jeg klarer meg veldig dårlig. Det er aspergeren sin skyld og ingen andre diagnoser. Jeg reagerer ofte på veldig dårlige måter. 

Du kan jo få en frivillig innleggelse hvis du føler for det. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kanskje du kunne blitt henvist til et opphold på DPS? Gruppeterapi er ikke anbefalt når man har Asperger, men det er jo annen hjelp der også. Eller få hjelp fra habiliteringstjenesten?

Annonse

stjernestøv

Psykiateren min truet meg med at jeg kanskje måtte bli tvangsinnlagt

Ok. Psykiateren din kjenner deg best, men da ville jeg heller gått med på frivillig innleggelse og du skriver jo at du sliter veldig nå. Da er det kanskje best for deg å være innlagt? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan reagerer du?

Anonymkode: 3e704...d94

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Psykiateren min truet meg med at jeg kanskje måtte bli tvangsinnlagt

Da må du ta deg sammen, og oppføre deg som en voksen.

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 time siden):

Ok. Psykiateren din kjenner deg best, men da ville jeg heller gått med på frivillig innleggelse og du skriver jo at du sliter veldig nå. Da er det kanskje best for deg å være innlagt? 

Ja. Han sa egentlig at jeg burde skjermes fordi jeg får for mye inntrykk og stress, men jeg skal prøve å overbevise han om at jeg klarer meg uten å forsvinne helt (som jeg ofte gjør når ting blir for mye) 

stjernestøv

Ja. Han sa egentlig at jeg burde skjermes fordi jeg får for mye inntrykk og stress, men jeg skal prøve å overbevise han om at jeg klarer meg uten å forsvinne helt (som jeg ofte gjør når ting blir for mye) 

Jeg ville gjort som anbefalt, du trenger det sikkert. Vet det ikke er lett å leve med autisme, det er en stor påkjenning og noen ganger trenger sikkert du også en pause fra alt. Det er det mange som gjør. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis man utagerer går det an å ta seg sammen.

Hvorfor antar du automatisk at jeg har utagert bare fordi jeg skrev at jeg reagerte på uhensiktsmessig måte og har asperger lurer jeg på? 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor antar du automatisk at jeg har utagert bare fordi jeg skrev at jeg reagerte på uhensiktsmessig måte og har asperger lurer jeg på? 

De anonyme må alltid komme med bullshit! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...