Gå til innhold

Når dere skriver at man skal drite i hva andre mener og synes

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Ja det er befriende det, å ikke ofre en tanke til hva andre tenker om deg. For man kan ikke vite helt sikkert om det stemmer en gang. Gjør det som føles riktig for deg... er et svar jeg ser gå igjen

Men jeg begynner å tenke på folk som dreper. Kanskje det var riktig? Det var det som føltes riktig. 
Nå vil ikke jeg drepe da, men jeg er litt redd for de tankene der, at det som for meg føles riktig kan være provoserende for samfunnet ..

Fortsetter under...

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Ja det er befriende det, å ikke ofre en tanke til hva andre tenker om deg. For man kan ikke vite helt sikkert om det stemmer en gang. Gjør det som føles riktig for deg... er et svar jeg ser gå igjen

Men jeg begynner å tenke på folk som dreper. Kanskje det var riktig? Det var det som føltes riktig. 
Nå vil ikke jeg drepe da, men jeg er litt redd for de tankene der, at det som for meg føles riktig kan være provoserende for samfunnet ..

Når man sier "gjør det som føles riktig for deg" så menes jo ting som ikke skader andre da... Ikke å gå ut og drepe noen. 

UtakknemligDiva
Lillemus skrev (24 minutter siden):

Når man sier "gjør det som føles riktig for deg" så menes jo ting som ikke skader andre da... Ikke å gå ut og drepe noen. 

Men er provosere å skade? Det blir jo en form for skade? Jeg har nok skadet mamma litt med mine ønsker og «nesten-handlinger» i livet, som feks å stifte et liv i Tyrkia og muslim. Nå er faren over, men jeg har vel gjerne fått noen nye ting jeg vil 😛 eller mener dere bare bokstavelig talt ting som kan skade? Jeg kommer aldri til å gjøre ting som kan sette liv i fare nei. 

90tallsbarn skrev (3 timer siden):

Hvis man synes det er ekkelt å gå til fots for å handle så bryr man seg for mye om hva andre mener.

Hvis man oser gammel svette og slenger stygge bemerkninger til folk på bussen så bryr man seg for lite om hva andre tenker.

Jeg er ikke enig i at man bør drite fullstendig i hva andre mener. Jeg tror kanskje at folk jevnt over burde tenkt litt mer på hva de selv ønsker, og litt mindre på hva andre mener. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...