Gå til innhold

Min kronisk suicidale venninde

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Inn og ut av sykehus p g a kronisk suicidalitet. Stadige forsøk og har null lyst til å leve. Sånn har det vært i årevis, og i dag ringte hun meg og sa at hun ikke orket mer. Jeg blir lei meg, men også oppgitt. Sa at om hun så gjerne vil dø så får hun nå bare få lov til å dø, og at jeg ikke skulle hindre henne. Ny strategi fra min side. Orker ikke å sette himmel og jord i bevegelse lenger for liksom å redde livet hennes. Det er hennes valg til syvende og sist. Hva tenker dere om det? Er jeg en ond person? Vi har vært venninder siden tenårene og nå er vi i trettiårene. Jeg bare orker ikke dette lenger. Ingenting jeg sier eller gjør har noen innvirkning uansett. Så vil gi henne opp nå. Jeg kommer til å trekke meg bort nå.

Anonymkode: f1d8c...c5e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/461785-min-kronisk-suicidale-venninde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når en blir innlagt for det 10ende selvmordsforsøket så er det åpenbart at det dreier seg mer om selvskading heller enn å faktisk gjøre det i suicidal hensikt. Mange vil ikke innrømme dette. 

Anonymkode: 1ec27...3ee

Samtidig så er det slik at en del av de som tar livet av seg til slutt, har mange forsøk/selvskadingsepisoder bak seg. Vurdering av risiko for selvmord er vanskelig. 

Endret av frosken
AnonymBruker
frosken skrev (16 minutter siden):

Samtidig så er det slik at en del av de som tar livet av seg til slutt, har mange forsøk/selvskadingsepisoder bak seg. Vurdering av risiko for selvmord er vanskelig. 

Selvskading er også et valg og noe folk bare må få lov til å drive med for min del. De vet de leker med døden og da kommer det vel ikke som noen bombe på verken dem selv eller andre om de en dag dør av det. Det er villet og ønsket. Jeg orker ikke mer av dette. Må beskytte meg selv og ta vare på sønnen min heller enn henne. Hun får nå bare seile sin egen sjø. Good riddance! 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvskading er også et valg og noe folk bare må få lov til å drive med for min del. De vet de leker med døden og da kommer det vel ikke som noen bombe på verken dem selv eller andre om de en dag dør av det. Det er villet og ønsket. Jeg orker ikke mer av dette. Må beskytte meg selv og ta vare på sønnen min heller enn henne. Hun får nå bare seile sin egen sjø. Good riddance! 

Du har selvfølgelig rett til å skjerme deg selv fra den belastningen det kan være å forholde seg til selvskading/selvmordsforsøk. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men leker hun med døden da? Det er forskjell på å ta 10stk tabletter og det å ta 100. Tar du 10 så er det kanskje mest i selvskadingssyfte, mens tar man 100 så må man tenke at her var det nok selvmord som var ønsket. Sånn tenker jeg. 

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Når en blir innlagt for det 10ende selvmordsforsøket så er det åpenbart at det dreier seg mer om selvskading heller enn å faktisk gjøre det i suicidal hensikt. Mange vil ikke innrømme dette. 

Det er ikke så lett som det da. Jeg kan for øvrig si det at jeg har tatt overdoser både som desperat selvskading, men også som reelle selvmordsforsøk. Så har jeg gjort noe annet også som ikke gav meg muligheten til å bli redd underveis og få kalde føtter. Det er de som lever med det som vet hva som er den egentlige årsaken til sine handlinger. 

Men til det TS skriver om, så synes jeg hun gjorde rett i å si det hun sa. Man skal ikke ringe en venn eller familie og si at nå skal man ta livet sitt. Man skal kontakte helsevesenet og be om hjelp hvis man ønsker å bli stoppet eller hindret. For noen er det likevel slik at de sitter så fast i sin lidelse at de klarer ikke å se det at å ringe og si slikt til sine nære det tærer fryktelig på. Det er veldig tungt å være pårørende. Kanskje vil dette være med på at hun innser at hun må skjerme deg litt mer, og at det er legevakten hun bør henvende seg til hvis hun ønsker hjelp til å avverge det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...