Gå til innhold

Endelig fått time på DPS, MEN...

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig fått time på DPS etter henvisning fra fastlegen vedr bipolar. Skal visst utredes igjen...men ja et stort men. Jeg har fått samme person som retraumatiserte meg og som jeg er redd for å snakke med. Får angst bare jeg ser henne for da kommer mye vonde ting tilbake. For ett par år siden ble jeg henvist til DPS for å få hjelp med traumene og fikk avslag, også på klage. Fikk ingen hjelp og nå vil de at jeg skal ha samme person som laget de problemene jeg ikke får hjelp med. Hvor er logikken? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/461800-endelig-f%C3%A5tt-time-p%C3%A5-dps-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror du du kan ringe resepsjonen å forhøre deg om evt annen behandler? Ellers minner jeg om at "fritt sykehusvalg" også gjelder for DPS. Da kan du be fastlegen henvise deg til et annet sykehus, eller kanskje du kan få tildelt et annet sykehus om du ringer 

Gratis grønt nummer til Fritt sykehusvalg 800 41 004

Anonymkode: c0bf6...e5b

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror du du kan ringe resepsjonen å forhøre deg om evt annen behandler? Ellers minner jeg om at "fritt sykehusvalg" også gjelder for DPS. Da kan du be fastlegen henvise deg til et annet sykehus, eller kanskje du kan få tildelt et annet sykehus om du ringer 

Gratis grønt nummer til Fritt sykehusvalg 800 41 004

Anonymkode: c0bf6...e5b

Kan ringe de på mandag. Fritt sykehusvalg er vanskelig her pga avstand. 

AnonymBruker
aa-k-j skrev (5 timer siden):

Jeg har endelig fått time på DPS etter henvisning fra fastlegen vedr bipolar. Skal visst utredes igjen...men ja et stort men. Jeg har fått samme person som retraumatiserte meg og som jeg er redd for å snakke med. Får angst bare jeg ser henne for da kommer mye vonde ting tilbake. For ett par år siden ble jeg henvist til DPS for å få hjelp med traumene og fikk avslag, også på klage. Fikk ingen hjelp og nå vil de at jeg skal ha samme person som laget de problemene jeg ikke får hjelp med. Hvor er logikken? 

Men hva var du hun gjorde eller sa som gjorde at du ble traumatisert av henne? Og sikker på at det er hun som er problemet? 

Anonymkode: 1402a...923

stjernestøv
aa-k-j skrev (5 timer siden):

Bare tenker at nå er du der av en annen grunn, kanskje det har noe å si på behandlingen og måten hun opptrer på? 

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hva var du hun gjorde eller sa som gjorde at du ble traumatisert av henne? Og sikker på at det er hun som er problemet? 

Anonymkode: 1402a...923

Ja har jo erfart det. Hun ga feil anbefalinger uten å snakke med meg, brøt taushetsplikten, ga feil anbefalinger igjen, jeg fikk knapt komme til i samtaler osv. Hadde jeg sluppet samtaler hun absolutt ville jeg skulle ha hadde jeg ikke slitt så mye med traumer som jeg gjør. Hun vet om problemet da jeg har klaget og bedt om at ting ordnes opp i på minnelig måte uten at hun har vist tegn til å bry seg. 

Endret av aa-k-j
stjernestøv skrev (51 minutter siden):

Bare tenker at nå er du der av en annen grunn, kanskje det har noe å si på behandlingen og måten hun opptrer på? 

Det er for mye uoppgjort der som jeg vet kommer til å ødelegge. Og hun har en tendens til å være dårlig på å lytte og heller fortelle hva hun mener problemet kan være. Ja opplever hun vanskelig å ha med å gjøre. Dessuten sa DPS at jeg skulle slippe å ha noe mer med hu å gjøre siden det var endel uoppgjorte ting. 

Endret av aa-k-j
stjernestøv
aa-k-j skrev (10 timer siden):

Det er for mye uoppgjort der som jeg vet kommer til å ødelegge. Og hun har en tendens til å være dårlig på å lytte og heller fortelle hva hun mener problemet kan være. Ja opplever hun vanskelig å ha med å gjøre. Dessuten sa DPS at jeg skulle slippe å ha noe mer med hu å gjøre siden det var endel uoppgjorte ting. 

Ringe til sjefen da og forklare situasjonen? Da får du sikkert bytte? 

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Ringe til sjefen da og forklare situasjonen? Da får du sikkert bytte? 

Det står oppført en forløpskoordinator så er vel den jeg må ringe. Har sendt mail om det, men vet ikke når de får den eller om den kommer fram til rett person.

Endret av aa-k-j
stjernestøv
aa-k-j skrev (20 minutter siden):

Det står oppført en forløpskoordinator så er vel den jeg må ringe. Har sendt mail om det, men vet ikke når de får den eller om den kommer fram til rett person.

Ok da får du prøve det, så håper jeg det ordner seg. Skjønner godt at du ikke vi gå til den samme som sist. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...