Gå til innhold

Søvnparalyse? Fikk helt panikk i det jeg våknet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble veldig redd i morges. Jeg lå i sengen å sov og så våknet jeg, og så sovnet jeg igjen. Plutselig følte jeg at jeg var våken og ser en av dørene utenfor soverommet gå opp og igjen. Hørte også knirkelyd av døren. Jeg føler meg så trøtt at jeg ikke klarer å bevege meg. Men blir liggende å tenke : er dette en drøm eller er dette sant? Er jeg våken? Men hva med lydene av døren? Og jeg var jo sikker på at jeg så døren gå opp og igjen selv om jeg følte på en fullstendig utmattelse.  Trodde at jeg hadde en inntrenger på besøk.  Jeg ble veldig redd. Hører plutselig løpende skritt rundt på gulvet på soverommet. Men fortsatt er det som om kroppen er helt i dvale. Klarer ikke å røre den og har problemer med å få øynene helt opp. Plutselig klarer jeg å åpne øynene helt, og da er det helt stille. Blir liggende litt for å lytte om det er en inntrenger i leiligheten. Hører ingen lyd lenger og løper til toalettet. Har bare lås på den døren i hele huset. Og jeg låser meg inne på toalettet. Finner linsene slik at jeg kan se. Og går rundt i leiligheten å ser etter tegn på inntrenger eller innbrudd. Ser ingenting galt. Døren inn til leiligheten er også låst. 

Dette har skjedd før i det jeg våkner. En gang så jeg en inntrenger som angrep meg da jeg lå i sengen. Jeg var da også helt lammet i kroppen og klarte ikke å bevege meg. Jeg klarte til slutt å bite han slik at han løp. Jeg antar at dette er kun livaktige drømmer / en slags søvnparalyse. Og at jeg egentlig fortsatt sover samtidig som jeg tror i mitt hode at jeg er våken. 

Dette har ikke skjedd ofte, men jeg blir ekstra redd når det har skjedd. 

Er dette en søvnparalyse? Noen som har opplevd det å ikke få til å røre på seg og samtidig se ting som virker til å ikke stemme? 

Anonymkode: c9b89...55c

Fortsetter under...

Høres ut som søvnparalyse. Jeg har det ganske ofte, og det er veldig plagsomt. Kan få det igjen og igjen samme natten, mange netter på rad.

Det er skummelt, men jeg har lært meg at det er søvnparalyse så jeg bruker alt jeg har av energi på å klare å røre på meg og puste. Men det tar en liten stund og det er skummelt uansett fram til jeg klarer det.

UtakknemligDiva

Ja dette er søvnparalyse. Jeg har ikke hatt det på lenge men hadde det ofte en periode for 9 år siden. Skjedde når jeg sovnet i feil stilling eller var veldig stresset (masse eksamener på en gang) osv. 
Det er som om kroppen ikke er våken men hjernen er. Og ser omtrent bare skumle ting. Vet ikke hvorfor. Har også hatt den at jeg ligger alene på rommet og er som bundet til sengen mens en person bare står og ser på meg. Det har vært skumle skikkelser til folk jeg kjenner. 

Har også opplevd en katt gå rundt på rommet mitt.

Har opplevd fluer som skulle inn både øre, nese og munnen min 😛 fikk ikke puste og da klarte jeg å rive meg opp. 

• 2 uker senere...
Den forsvunne diamanten

Høres sånn ut ja. Har opplevd det en gang før tror jeg og da klarte jeg ikke å røre meg og følte at farfaren min drev å presset ned på brystet mitt. Han lever fortsatt og er ikke noe slem kar så lurer på hvorfor jeg drømte at han gjorde det. Ordet mareritt kommer også fra en mare som rir på deg. Så søvnparalyse har jo vært et fenomen fra tidenes morgen. Veldig skummelt men ikke farlig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...