Gå til innhold

Stort søvnbehov

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har man som psykisk syk større søvnbehov enn psykisk friske?

Anonymkode: c5b57...185

Skrevet

Nei, men oversoving fører ofte til økt depresjon.

AnonymBruker
Skrevet
kupton skrev (3 timer siden):

Nei, men oversoving fører ofte til økt depresjon.

Depresjon kan gjøre en veldig trøtt! Derfor sover man. 

Anonymkode: a4082...326

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Depresjon kan gjøre en veldig trøtt! Derfor sover man. 

Anonymkode: a4082...326

Ja, og dess mer en sover, dess mer deprimert blir en.

Skrevet
kupton skrev (55 minutter siden):

Ja, og dess mer en sover, dess mer deprimert blir en.

Jo, det som virkelig hjelper når man er trøtt og daff, er jo å komme seg ut i frisk luft for å våkne til. Men å klare å tenke den tanken som deprimert er tyngre. Da er tiltakslysten svært liten og alt man foretar seg føles det som om en gjør med et blyteppe hektet over seg. Men jeg har i blant undret meg over hvor mye fysisk tyngre det føles å gå eller bevege seg som deprimert enn når man ikke er det. Ligger dette bare i hodet eller er det noe i kroppen som fører til at alt blir tungt?

UtakknemligDiva
Skrevet

Jeg har jo moderat tilbakevennende, men er aldri trett. Men husker da jeg var 16, grusom livsstil , full av angst og var aldri uthvilt. Så når man blir slik utmattet deprimert så kan nok det mestr føles som et tiltak ja

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...