Gå til innhold

Hvordan få legen til å forstå/Kupton mfl

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La frem situasjonen min her på dol, og jeg er veldig deprimert. Fikk råd fra kupton om at jeg bør gå på både ssri og Wellbutrin livet ut, jeg går ikke på ad nå. Jeg har vært deprimert så lenge jeg kan huske, men for 8 år siden ble det gradvis enda verre. Dette ser jeg nå. Slutta på Wellbutrin ca rundt den tiden. 

Men legen min sier bare at alle har en dårlig dag iblant. Skal bytte fastlege, men det kan ta tid og føler dette haster nå for min del. 

Hvordan klare å få fastlegen til å forstå alvoret? Og hvordan få hn til å forstå at jeg trenger ad? Kan jeg gå til en dyktig privat lege, som kjenner meg godt som pasient gjennom veldig mange år? Det er vel ikke særlig populært? 

Anonymkode: 4eb9d...308

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

La frem situasjonen min her på dol, og jeg er veldig deprimert. Fikk råd fra kupton om at jeg bør gå på både ssri og Wellbutrin livet ut, jeg går ikke på ad nå. Jeg har vært deprimert så lenge jeg kan huske, men for 8 år siden ble det gradvis enda verre. Dette ser jeg nå. Slutta på Wellbutrin ca rundt den tiden. 

Men legen min sier bare at alle har en dårlig dag iblant. Skal bytte fastlege, men det kan ta tid og føler dette haster nå for min del. 

Hvordan klare å få fastlegen til å forstå alvoret? Og hvordan få hn til å forstå at jeg trenger ad? Kan jeg gå til en dyktig privat lege, som kjenner meg godt som pasient gjennom veldig mange år? Det er vel ikke særlig populært? 

Du har da ingen forpliktelser overfor fastlegen din! Annet enn å følge opp behandling vedkommende foreskriver. Hvis h*n ikke er enig i at ad er det rette for deg så er det bare å snakke med en annen lege, det har ikke din fastlege noe med.

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (12 timer siden):

Du har da ingen forpliktelser overfor fastlegen din! Annet enn å følge opp behandling vedkommende foreskriver. Hvis h*n ikke er enig i at ad er det rette for deg så er det bare å snakke med en annen lege, det har ikke din fastlege noe med.

Takk, jeg skal prøve å tenke sånn. Føler meg lett skyldig, men du har rett. Fastlegen eier meg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å bytte og er du kjapp og heldig får du byttet lege allerede ved månedsskiftet. Ellers er det ikke noe problem å gå til evt privat lege, men de kan være mer tilbakeholdne på slikt om det kun er en konsultasjon.

I mellomtiden kan du jo evt sjekke ut om kommunen har noen tilbud du kan benytte deg av KID kurs f.eks.

Anonymkode: e1bb4...487

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...