Gå til innhold

Ukjent vikarlege og telefontime

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig mye angst nå i ferien, fk fredag får jeg en vikar i psykisk helseteam. Har hjemmesykepleie som deler ut medisiner og får to sobril og to imovane fast hver fredag. Men nå har jeg det så dårlig med ekstremt mye angst. Så jeg ringte legesenteret for å høre om de kunne legge igjen beskjed til vikaren om jeg kan få sobril for i dag, evt i morgen, så jeg klarer meg gjennom dagene. Dette er ikke helt uvanlig at jeg får, ved helt spesielle tilfeller. 

Legesekretæren sa jeg må ha telefonkonsultasjon for det. Legen er utenlandsk. Ikke at det betyr at det er et problem, men er redd leger i utgangspunktet pga dårlige erfaringer og nå må jeg snakke med en ukjent lege. Jeg ser for meg en nedbrytende samtale hvor jeg vil føle meg liten, og hvor jeg blir avvist. 

Hvordan kan jeg håndtere dette? Vurderer å avbestille timen, vet ikke om jeg klarer det. Kanskje bedre å lide seg gjennom dagene. Føler meg bare så dum og masete. Tror ikke jeg klarer å snakke med en ukjent lege. Spesielt ikke nå, når jeg er så langt nede. 

Anonymkode: 9bafd...d34

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...