Gå til innhold

Jeg gir opp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble henvist til DPS etter at psykiater satt bipolar diagnose og fikk time i september, men i dag ringte lederen for poliklinikken og nesten kjeftet på meg fordi jeg hadde hatt behandling der tidligere (ikke for bipolar) og de slettet timen. De mente jeg burde bruke den brukerstyrte selv om jeg har gitt beskjed om at jeg har liten nytte av den og personen bare la på uten å ville høre på hva jeg sa. Har ikke hatt samtaler der på 8 år. Jeg har forslkt å få hjelp både for traumer og nå oppfølging og opplæring for bipolar, men nei blir istedenfor nesten utskjelt. Jeg har bare vært høflig og grei med de, samarbeidet, fulgt anbefaling om second opinion og gjort andre ting de har anbefalt. Takken er kjeft så er visst bare en ting å gjøre å det er å gi opp. Jeg har aldri hørt fra de at jeg har sagt eller gjort noe galt, men blir likevel straffet for ting som er ukjent for meg. Har sendt klage, men av erfaring vet jeg det ikke nytter. 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
aa-k-j skrev (40 minutter siden):

Ble henvist til DPS etter at psykiater satt bipolar diagnose og fikk time i september, men i dag ringte lederen for poliklinikken og nesten kjeftet på meg fordi jeg hadde hatt behandling der tidligere (ikke for bipolar) og de slettet timen. De mente jeg burde bruke den brukerstyrte selv om jeg har gitt beskjed om at jeg har liten nytte av den og personen bare la på uten å ville høre på hva jeg sa. Har ikke hatt samtaler der på 8 år. Jeg har forslkt å få hjelp både for traumer og nå oppfølging og opplæring for bipolar, men nei blir istedenfor nesten utskjelt. Jeg har bare vært høflig og grei med de, samarbeidet, fulgt anbefaling om second opinion og gjort andre ting de har anbefalt. Takken er kjeft så er visst bare en ting å gjøre å det er å gi opp. Jeg har aldri hørt fra de at jeg har sagt eller gjort noe galt, men blir likevel straffet for ting som er ukjent for meg. Har sendt klage, men av erfaring vet jeg det ikke nytter. 

Da tålte de ikke å få klage da, det må jo være det som er grunnen. Veldig uproft. 

AnonymBruker
Skrevet
aa-k-j skrev (45 minutter siden):

Men du har jo gått i behandling i flere år.. Hr du ikke lært deg hvordan takle hverdagen i løpet av de timene? Det er jo ikke uendelige ressurser heller så man må jo prioritere de som faktisk ikke har fått hjelp heller enn at noen få skal få gå i årevis. 

Anonymkode: 2eae4...a1a

AnonymBruker
Skrevet

Hva går "den brukerstyrte" ut på, som de vil at du skal benytte deg av? Er det sengeplass sånn at du kan legge deg inn selv ved behov? 

Anonymkode: 018f3...df7

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva går "den brukerstyrte" ut på, som de vil at du skal benytte deg av? Er det sengeplass sånn at du kan legge deg inn selv ved behov? 

Anonymkode: 018f3...df7

Ja det er det og man er vel der i fem dager etter det jeg har forstått, og får ikke samme oppfølging som ved en vanlig innleggelse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men du har jo gått i behandling i flere år.. Hr du ikke lært deg hvordan takle hverdagen i løpet av de timene? Det er jo ikke uendelige ressurser heller så man må jo prioritere de som faktisk ikke har fått hjelp heller enn at noen få skal få gå i årevis. 

Anonymkode: 2eae4...a1a

Jeg har aldri fått hjelp verken med traumer eller bipolar lidelse. Siste gang jeg var der var i 2013 og fikk økt traumeproblematikk i 2015 og bipolar ble satt i år. 

Skrevet
stjernestøv skrev (23 minutter siden):

Da tålte de ikke å få klage da, det må jo være det som er grunnen. Veldig uproft. 

Ja dessverre så er jeg ikke alene om å oppleve sånt hos de. Og nå må jeg seponere orfiril fordi jeg ikke har noen spesialist som kan gi meg oppfølging. De avtalespesialistene har ikke kapasitet til å ta inn nye så var bare DPS igjen. 

Skrevet
aa-k-j skrev (1 time siden):

Det høres ut som om det fort oppstår misforståelser/negativ stemning mellom deg og DPS. Du bør kunne få en begrunnelse som gir mening. Kunne fastlegen ha kontaktet lederen for poliklinikken og bedt om et møte hvor dere fikk begrunnelsene på hvorfor de ikke ønsker å tilby poliklinisk behandling? En begrunnelse for hvorfor de mener brukerstyrte innleggelser er det tilbudet som er mest egnet?

stjernestøv
Skrevet
aa-k-j skrev (8 minutter siden):

Ja dessverre så er jeg ikke alene om å oppleve sånt hos de. Og nå må jeg seponere orfiril fordi jeg ikke har noen spesialist som kan gi meg oppfølging. De avtalespesialistene har ikke kapasitet til å ta inn nye så var bare DPS igjen. 

Det er dårlig gjort. Da jeg sendte klage på bup og fikk medhold av fylkesmannen forandret de seg, tok mer avstand og min sønn ble ikke fulgt opp like tett lenger. Det er jo ikke sånn det skal være, bare psykiateren gjorde jobben sin men det var jo ikke hun jeg klagde på. De tok det til seg sa de, ja så det. 

Skrevet
aa-k-j skrev (11 minutter siden):

Jeg har aldri fått hjelp verken med traumer eller bipolar lidelse. Siste gang jeg var der var i 2013 og fikk økt traumeproblematikk i 2015 og bipolar ble satt i år. 

Hva fikk du hjelp med da du var pasient på dps i flere år? Noe må du jo ha jobbet med den perioden? 

Skrevet
aa-k-j skrev (15 minutter siden):

Fastlegen bør kunne følge opp bruken av orfiril. Dersom han er i tvil, kan han som fastlege få veiledning av psykiater på DPS. 

Skrevet
Fionys skrev (18 minutter siden):

Hva fikk du hjelp med da du var pasient på dps i flere år? Noe må du jo ha jobbet med den perioden? 

Nei de mente jeg ikke var bipolar og jeg slet lite med traumer på den tid. Og jeg gikk ikke der i flere år.

Skrevet (endret)
frosken skrev (20 minutter siden):

Fastlegen bør kunne følge opp bruken av orfiril. Dersom han er i tvil, kan han som fastlege få veiledning av psykiater på DPS. 

DPS vil ikke ha noe med meg å gjøre bortsett fra å ville jeg skal bruke brukerstyrt seng som hjelper meg lite. Kravet til orfiril er at en må følges opp av spesialist. Vet ikke om jeg orker henvisning til det andre DPSet som er 2 mil unna. Eller om det er noen hensikt.

Endret av aa-k-j
Skrevet

Leste nettopp at det andre DPSet ikke har tilbud for bipolar. Dessverre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...