Gå til innhold

Å høre stemmer som andres tanker som kommer inn i eget hode

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pluss paranoide forestillinger = hvilken diagnose? 

Er det psykose?

Anonymkode: 46f05...98d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er definitivt psykose. Sannsynligvis schizofreni.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men når man bare hører stemmene til andre som tanker inne i hodet. Det er så vanskelig å forklare. Det er ikke mine tanker, men andres. Jeg får andres tanker inn og da er det som deres stemmer, selv om jeg ikke hører stemmene på samme måte som når jeg snakker med noen. Men de gir meg beskjeder og kommandoer som jeg aldri kunne ha gitt meg selv. De kommenterer meg også, snakker seg imellom om meg. Jeg har ikke for vane å diskutere meg selv med meg selv, hvis du skjønner. Det er andre som gjør det inni hodet mitt, og det er skikkelig plagsomt.  

Anonymkode: 46f05...98d

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

og det er skikkelig plagsomt.

Det er det lett å forstå.

AnonymBruker
Skrevet
kupton skrev (1 time siden):

Det er definitivt psykose. Sannsynligvis schizofreni.

Jeg er ikke ts, men jeg sa akkurat det samme til min psykolog og hun sa jeg ikke var psykotisk 

Anonymkode: dc449...f35

UtakknemligDiva
Skrevet

Jeg klarer ikke forestille meg. Er det virkelig mulig å høre stemmer inni hodet???? Hører dere de virkelig???

Jeg lurer på hvordan naturen har klart å lage enkelte sånn. 

Jeg kan til en viss grad forstå, siden jeg har (utenom de 3 siste dagene faktisk) hatt ekstremt tankekjør. Jeg kan diskutere med andre i hodet mitt, men jeg vet at de ikke har mottar beskjeden fordi jeg vet at det var inni mitt hode. Jeg kan føle at andre ser tankene mine, jeg kan tro at jeg vet hva andre tenker om meg. Jeg kan føle at noen følger med meg. Jeg kan føle at noen kjører forbi meg i en ukjent bil for å spionere, men dette skjer når jeg har dårlige tider eller er overstresset, har for mye tid å tenke. Da starter denne virvelfantasien. Jeg er altså ikke overbevist om at det stemmer.

Jeg kan også bli redd for at folk tror at jeg spionerer på dem fordi jeg går forbi der de bor ofte. 

Går jeg hjemme kan jeg dukke fordi jeg føler folk kan se meg på lang avstand 😅 

Men dette er når jeg virkelig... mister bakkekontakten. 

Dette er nok ikke psykoser, men angst og at jeg girer opp meg selv i tankene mine. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...