Gå til innhold

Jeg føler meg ikke ekte.

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Jeg føler meg ikke ekte og begynner da å tvile på om verden rundt meg er ekte. Jeg snakka med terapeuten om det i dag og vi kom fram til at denne følelsen og tankene om at jeg ikke er ekte og at verden heller ikke er ekte kommer fram fordi jeg går igjennom noe vanskelig akkurat nå. Derfor får jeg slike tanker fordi det maskerer og tar fokus bort fra det vonde. Fordi hvis jeg og ingenting er ekte så er det ikke vondt.

Gir det mening og er det andre som har det slik? Vi kom jo fram til at dette ikke var en konstruktiv tanke og at jeg burde la det ligge fordi jeg føler tankene begynner å spinne veldig. Men det er vanskelig å la være når den følelsen om å ikke være ekte er så påtrengende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/461909-jeg-f%C3%B8ler-meg-ikke-ekte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har du det sånn bare noen ganger eller alltid? 

Anonymkode: 5dd53...4b4

Jeg hadde noe lignende før og når det kommer så pleier det å vare en stund. En uke til flere uker. Nå har jeg hatt det slik i ca 2 dager.

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje enestående at terapeuten din holder åpent på lørdager. Ellers har jeg ingen kommentar. 

Anonymkode: 6e6ec...528

Det er kommunen sin ambulante tjeneste det er bare en gang i måneden hun jobber helg.

Annonse

Ny Medlem skrev (1 time siden):

Jeg føler meg ikke ekte og begynner da å tvile på om verden rundt meg er ekte. Jeg snakka med terapeuten om det i dag og vi kom fram til at denne følelsen og tankene om at jeg ikke er ekte og at verden heller ikke er ekte kommer fram fordi jeg går igjennom noe vanskelig akkurat nå. Derfor får jeg slike tanker fordi det maskerer og tar fokus bort fra det vonde. Fordi hvis jeg og ingenting er ekte så er det ikke vondt.

Gir det mening og er det andre som har det slik? Vi kom jo fram til at dette ikke var en konstruktiv tanke og at jeg burde la det ligge fordi jeg føler tankene begynner å spinne veldig. Men det er vanskelig å la være når den følelsen om å ikke være ekte er så påtrengende.

Det er nok riktig som terapeuten din sier. Det er det vonde hos deg som tar opp plassen i sinnet ditt nå. Dette er forbigående.. Kanskje det kan være lurt å gjøre noe som distraherer disse tankene? Gå en tur, om du har mulighet for det prate med andre mennesker om helt dagligdagse ting. Prøv å få fokuset på noe annet.  

Den forsvunne diamanten
Stormwind skrev (6 timer siden):

Det er nok riktig som terapeuten din sier. Det er det vonde hos deg som tar opp plassen i sinnet ditt nå. Dette er forbigående.. Kanskje det kan være lurt å gjøre noe som distraherer disse tankene? Gå en tur, om du har mulighet for det prate med andre mennesker om helt dagligdagse ting. Prøv å få fokuset på noe annet.  

Ja det er nok ikke noe lurt å gå inn i tankene så mye. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...