Gå til innhold

Når kan dere se journalnotat fra timen deres på dps?

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Jeg pleier å få åpnet allerede på dagen eller dagen etter men noen ganger så får jeg ikke se det. Er det en grunn til at det tar lengre tid eller at jeg ikke får se det på helsenorge? Vet at mange er i mot å se på journal og sånn men håper alle kan holde seg til spørsmålet jeg stiller.

Fortsetter under...

Ikkeanonymnok

Erfaringen min er at det varierer, alt ifra samme dag til flere dager etterpå. Eller som nå hvor det har gått 3 uker siden forrige time, men behandler er på ferie og jeg antar at journalnotat blir oppdatert når vedkommende er tilbake. 

AnonymBruker
diagnosen skrev (9 minutter siden):

Jo for jeg pleier å gjemme meg under skrivebordet til behandleren når timen er ferdig å snike på det han skriver. 

Å gjør du det? Mye enklere å gjøre seg om til en flue, da kan du snike alt du vil uten å stå i fare for å bli oppdaget. Jeg har gjort det ved et par anledninger, og den ene gangen ble jeg med henne helt hjem. Morsomt å se henne i undertøyet! 😁

Anonymkode: a013b...837

Den forsvunne diamanten

Er det noen deadline på når den må være ferdig? Jeg har prøvd å se i dag men den er fortsatt ikke der. Jeg blir bare bekymret for at jeg ikke får sett det fordi det står noe fælt i den. Har de lov til å la noen notater ikke være tilgjengelig?

Annonse

Ny Medlem skrev (48 minutter siden):

Er det noen deadline på når den må være ferdig? Jeg har prøvd å se i dag men den er fortsatt ikke der. Jeg blir bare bekymret for at jeg ikke får sett det fordi det står noe fælt i den. Har de lov til å la noen notater ikke være tilgjengelig?

De kan sperre for innsyn, men det skal være godt begrunnet. Jeg har kun opplevd det en gang, og da var det noe med at det kunne være såpass destabiliserende for meg å lese at det kunne være skadelig for meg.

Den forsvunne diamanten
Glitter skrev (1 time siden):

De kan sperre for innsyn, men det skal være godt begrunnet. Jeg har kun opplevd det en gang, og da var det noe med at det kunne være såpass destabiliserende for meg å lese at det kunne være skadelig for meg.

Hvordan fikk du vite at de hadde sperret innsyn? Jeg har opplevd at et notat ikke var skrevet og jeg fant det bare ikke så tenkte det bare var en feil. Fortalte de det til deg eller bare fikk du ikke opp notatet?

Ny Medlem skrev (2 minutter siden):

Hvordan fikk du vite at de hadde sperret innsyn? Jeg har opplevd at et notat ikke var skrevet og jeg fant det bare ikke så tenkte det bare var en feil. Fortalte de det til deg eller bare fikk du ikke opp notatet?

Jeg kunne ikke se notatet i journalen i det hele tatt. Min nåværende behandler opplyste meg om det to år senere i forbindelse med at jeg trengte noe dokumentasjon. 

Den forsvunne diamanten
Glitter skrev (22 minutter siden):

Jeg kunne ikke se notatet i journalen i det hele tatt. Min nåværende behandler opplyste meg om det to år senere i forbindelse med at jeg trengte noe dokumentasjon. 

Oi da, det er jo det som skjedde med meg. Jeg håper ikke at det er noe galt. 

stjernestøv
Ny Medlem skrev (5 minutter siden):

Når det var et notat som ble skrevet her ikke noen skulle se sto det "Ikke tilgjengelig for innsyn", eller noe i den duren. Kom ikke inn på det. 

Ny Medlem skrev (10 minutter siden):

Hva skjedde? At du ikke ser noe notat? Kan være at din behandler ikke er ferdig med det, og dermed ikke har godkjent det elektronisk ennå. Du kan ikke se det før det er godkjent.

Endret av Glitter
Den forsvunne diamanten
Glitter skrev (6 minutter siden):

Hva skjedde? At du ikke ser noe notat? Kan være at din behandler ikke er ferdig med det, og dermed ikke har godkjent det elektronisk ennå. Du kan ikke se det før det er godkjent.

Jeg har opplevd en gang at et notat ikke ble skrevet etter en time på dps og har fortsatt ikke fått sett noe notat fra den timen fordi den ikke finnes på helsenorge og timen var flere uker siden. Og nå hadde jeg time på mandag og har heller ikke sett det notatet så lurte på om det ikke eksisterer i det hele tatt denne gangen og. Men det er kanskje litt for tidlig å si. 

Annonse

Den forsvunne diamanten
stjernestøv skrev (15 minutter siden):

Når det var et notat som ble skrevet her ikke noen skulle se sto det "Ikke tilgjengelig for innsyn", eller noe i den duren. Kom ikke inn på det. 

På meg så er det at det ikke er noe notat i det hele tatt. Jeg kan se tidligere notater men ikke den nye.

stjernestøv
Ny Medlem skrev (5 minutter siden):

På meg så er det at det ikke er noe notat i det hele tatt. Jeg kan se tidligere notater men ikke den nye.

Er det lenge siden du hadde time da? Det kan komme lenge etterpå, som nå med min psykiater og hele notatet var fullstendig feil. Sånn går det når det tar for lang tid før de skriver, de husker ikke hva vi har snakket om og finner bare på noe. 

Den forsvunne diamanten
stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Er det lenge siden du hadde time da? Det kan komme lenge etterpå, som nå med min psykiater og hele notatet var fullstendig feil. Sånn går det når det tar for lang tid før de skriver, de husker ikke hva vi har snakket om og finner bare på noe. 

Hun jeg har nå pleier å være ganske rask med notatene så da undrer jeg over grunnen når det kommer opp senere.

stjernestøv
Ny Medlem skrev (1 minutt siden):

Hun jeg har nå pleier å være ganske rask med notatene så da undrer jeg over grunnen når det kommer opp senere.

Her varierer det veldig, noen ganger kommer det dagen etter og andre ganger leeenge etterpå. Det kommer nok. 

Min psykiater skriver mens vi snakker så notatet er somregel tilgjengelig etter et kvarter. Behandleren på sengepost bruker noen dager før han godkjenner dokumentet, men jeg tror han skriver det med en gang fordi det er så detaljert.

Jeg har kun opplevd en gang at et dokument ikke er kommet på helsenorge, det stod ingenting om det, men jeg vet at det er skrevet.

Ny Medlem skrev (23 minutter siden):

Jeg har egentlig ikke peiling, men det er veldig vanlig her i landet at det meste går i sneglefart i juli måned. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...