Gå til innhold

Hvordan fungerer Cisordinol som antipsykotika?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1.Er den bra eller er den en av de mer lavpotente? 

2. Går man som regel opp eller ned i vekt av den? 

Anonymkode: d505c...326

Den fungerte bra på meg, pleier alltid å gå opp i vekt av ap men denne gangen har jeg klart å la være. Går ikke akkurat ned heller da. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Den fungerte bra på meg, pleier alltid å gå opp i vekt av ap men denne gangen har jeg klart å la være. Går ikke akkurat ned heller da. 

Ok. Hva var grunnen til at du slutta på den? 

Hjelper den like bra som zyprexa? 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

1.Er den bra eller er den en av de mer lavpotente? 

2. Går man som regel opp eller ned i vekt av den? 

Jeg vet ikke hva som er typisk, i den grad det er mulig å svare på det, men jeg ble veldig dårlig av Cisordinol. Sov til langt ut på dagen. Orket ikke å kle på meg eller dusje, gikk ned mange kilo og ble deprimert. Etter noen måneder ble jeg lagt inn og fikk skiftet AP til Risperdal/Zyprexa. Har det fint med dette nå.

Jeg håper du finner noe som funker godt for deg! (Dette var altså bare min erfaring).

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Hva var grunnen til at du slutta på den? 

Hjelper den like bra som zyprexa? 

Nei jeg har sluttet med medisiner mange ganger, ofte fordi jeg vil ha tilbake evnene mine og meg selv. 

Ja mener den var like bra, men nå er det veldig lenge siden jeg tok zyprexa og lenge siden jeg tok cisordinol også. Men husker begge virket. 

Annonse

AnonymBruker
bibben skrev (På 27.7.2021 den 13.44):

Jeg vet ikke hva som er typisk, i den grad det er mulig å svare på det, men jeg ble veldig dårlig av Cisordinol. Sov til langt ut på dagen. Orket ikke å kle på meg eller dusje, gikk ned mange kilo og ble deprimert. Etter noen måneder ble jeg lagt inn og fikk skiftet AP til Risperdal/Zyprexa. Har det fint med dette nå.

Jeg håper du finner noe som funker godt for deg! (Dette var altså bare min erfaring).

Hm, så dette med trøtthet var ikke bare en forbigående bivirkning siden det varte i flere måneder. 

stjernestøv skrev (På 27.7.2021 den 13.45):

Nei jeg har sluttet med medisiner mange ganger, ofte fordi jeg vil ha tilbake evnene mine og meg selv. 

Ja mener den var like bra, men nå er det veldig lenge siden jeg tok zyprexa og lenge siden jeg tok cisordinol også. Men husker begge virket. 

Ble du trøtt av den også? 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hm, så dette med trøtthet var ikke bare en forbigående bivirkning siden det varte i flere måneder. 

Kan ikke huske jeg ble trøtt av den, fikk den i sprøyte da. Men fikk restless legs. Fikk akineton mot det. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det varte i mange måneder. Har aldri opplevd noe så kraftig før. Klarte ikke å komme meg på bena. Det var liksom ikke den sløvheten som jeg har erfart på Nozinan og Serquel. Jeg gikk lenge på Trilafon og Nozinan på dagtid. Da klarte jeg å komme meg opp av sengen men måtte sove «middag» midt på dagen (satt da på lesesal og kunne ikke skjønne hvordan andre holdt seg så våkne). Ingen fortalte meg at dette hadde med medisinene å gjøre. Jeg burde blitt frarådet å ta Nozinan på dagtid.

Vel, dette ble litt «utenomsnakk», men mitt poeng var at det er forskjell på den trettheten jeg erfarte på Cisordinol og de andre AP’ene. Jeg tror imidlertid at det er store variasjoner på hvordan et medikament virker inn på den enkelte. Det beste er å gi det et forsøk! Good luck😃

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...