Gå til innhold

Ashwaghanda, bullshit? Noen med erfaringer? Kupton :p

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Problemet med slike naturmidler er at de ikke er utprøvd klinisk. Man vet ikke hvordan de reagerer med andre medisiner man tar. Man kan ofte høre fantastiske ting denne urten kan gjøre, men som regel står det den KAN. Nå som du lurer på om dette vil være noe for deg, er du allerede i tvil, og går dermed glipp av placebo effekten. Det lille jeg har prøvd av slike remedier har ikke virket fordi jeg er skeptiker. Valerina forte skulle være bra for søvnen, jeg sov like dårlig som før.

AnonymBruker
Worrisome Plenty skrev (32 minutter siden):

Problemet med slike naturmidler er at de ikke er utprøvd klinisk. Man vet ikke hvordan de reagerer med andre medisiner man tar. Man kan ofte høre fantastiske ting denne urten kan gjøre, men som regel står det den KAN. Nå som du lurer på om dette vil være noe for deg, er du allerede i tvil, og går dermed glipp av placebo effekten. Det lille jeg har prøvd av slike remedier har ikke virket fordi jeg er skeptiker. Valerina forte skulle være bra for søvnen, jeg sov like dårlig som før.

Har prøvd Angelika Kinesis som også skal virke antidepressiva men det var isåfall bullshit!

Anonymkode: 08275...cbf

Worrisome Plenty
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har prøvd Angelika Kinesis som også skal virke antidepressiva men det var isåfall bullshit!

Johannesurt er en annen slik urt, men den kan være litt giftig i sammenblanding med enkelte andre medisiner. Så det beste er å holde seg til det man får av en ekte medisiner.

Worrisome Plenty skrev (4 timer siden):

Johannesurt er en annen slik urt, men den kan være litt giftig i sammenblanding med enkelte andre medisiner. Så det beste er å holde seg til det man får av en ekte medisiner.

Så vidt jeg vet, så kan Johannesurt dempe/fjerne effekten av enkelte medisiner. Så er helt enig i at en bør holde seg til de ekte medisiner. 

De fleste vi gjerne tjene mange penger. Hvis jeg fant et stoff som var effektivt mot den alvorlige og meget vanlige sykdommen depresjon, ville mulighetene for enorm fortjeneste være store. Da ville jeg iverksatt vitenskapelige undersøkelser som beviste stoffets effektivitet. Det er nødvendig for å få det godkjent som legemiddel. Etter godkjenning ville pengene strømme inn.

Når stoffer ikke har slik godkjenning, er det fordi de ikke har maktet å bevise slik virkning. Det sier sitt. Ingen grunn til å tro at udokumenterte stoffer har effekt og i hvert fall ikke at de er gode alternativ til godkjente legemidler.

Ja - bullshit.

Annonse

AnonymBruker

Det burde ikke være lov for apotek å selge alle disse reseptfrie "medisinen " uten dokumentert virkning.  Apoteket er tross alt et sted som har lang historie som en seriøst utsalgssted for medisiner og medisinsk utstyr. Lett å tro at produktene er gode når det er apoteket som selger, og så er det uten virkning . Dyrt er det humbuget de selger og.

Anonymkode: c69b0...2dc

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det burde ikke være lov for apotek å selge alle disse reseptfrie "medisinen " uten dokumentert virkning.  Apoteket er tross alt et sted som har lang historie som en seriøst utsalgssted for medisiner og medisinsk utstyr. Lett å tro at produktene er gode når det er apoteket som selger, og så er det uten virkning . Dyrt er det humbuget de selger og.

Anonymkode: c69b0...2dc

Er helsekosten

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...