Gå til innhold

Høysensitiv. Finnes det noe å ødelegge det med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet at dette ikke er en diagnose men jeg kjenner meg igjen når jeg leser om det. At man har nervene utenpå, blir veldig påvirket av alt, klarer ikke filtrere vekk. Er så irritert på at andre kan ha det gøy uten å tenke så på alt, uten å få dårlig samvittighet for ting, at man kan leve uten å få vonde følelser rundt så mye. Selv det å føle på lykke kan tære på.. 

Har bare lyst å drite i alt og leve. Ssri? 

Anonymkode: 1a075...798

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg vet at dette ikke er en diagnose men jeg kjenner meg igjen når jeg leser om det. At man har nervene utenpå, blir veldig påvirket av alt, klarer ikke filtrere vekk. Er så irritert på at andre kan ha det gøy uten å tenke så på alt, uten å få dårlig samvittighet for ting, at man kan leve uten å få vonde følelser rundt så mye. Selv det å føle på lykke kan tære på.. 

Har bare lyst å drite i alt og leve. Ssri? 

AP hjelper. 

AnonymBruker

Det er liksom en gave, men jeg synes ikke det. Jeg klarer ikke å gi faen. Når jeg var barn levde jeg selv om enkelte ting var veldig intenst for meg da og. Jeg lever liksom ikke lenger. Føler hele tiden jeg må bekymre meg. Alltid redd for at jeg har glemt noe, redd for å gjøre noe galt. 

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (21 minutter siden):

Ja, SSRI gjør en mindre "høysensitiv".

Uten å bli helt kjedelig? Jeg vil jo ikke miste all interesse, bli likegyldig til alt og alle. Jeg vil bare få bort tankespinnet. Hvilken ssri har du best erfaring med? Og hvem er verst?

UtakknemligDiva
kupton skrev (42 minutter siden):

Det er en meget lang vei fra høysensitiv til kjedelig. Mellom der har du bl.a. robust.

Hvilke SSRI som er best er individuelt.

Det jeg mente var at jeg vil ikke bli totalt flat. Men jeg er lei av et hode som jobber hele tiden. Er det vits å analysere så hele tiden? 

AnonymBruker

Syntes bare jeg blir sløv og likeglad av SSRI. Bedre enn å være deprimert og ha mye angst og uro så klart, men kan ligge på sofaen halve dagen og sløve og å se opp i taket, så det er ikke noe særlig det heller.

Anonymkode: ddc5e...fc4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...