Gå til innhold

Selvavvenning?


Albertine

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på seks måneder som spiser opptil fire måltider om dagen. I tillegg får han pupp om morgenen, før hvert måltid og om kvelden før sengetid. I det siste har han vært mindre og mindre interessert i puppen, og enkelte ganger nekter han helt å drikke (og biter litt istedenfor). Det hele toppet seg i går, da fikk jeg ammet ham bare to ganger. Ble veldig usikker på hva jeg skulle gjøre, og fant fram pumpa på kvelden som et forsøk på å holde produksjonen oppe.

Er dette hans måte å si fra at han ikke vil ha morsmelk mer? Skal jeg tvinge ham til å ta puppen (hvordan det nå kan gjøres...?) Bør jeg gi ham annen drikke når han ikke tar puppen? Bleia hans var ikke så full i morges og urinen var mørkere. Han drikker vann til middagen og er vant til det. Eller skal jeg gi ham morsmelkerstatning?

Er så forvirra og aner ikke hva jeg skal gjøre..................HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Albertine. Det er ikke uvanlig at barna avviser brystet i perioder. De skal da ikke tvinges til brystet. Tilby det slik du har gjort og vil han ha så tar han. Opprethold melkeproduksjonen med pumpe om han streiker helt. Han får flere faste måltider og vann å drikke så han får nok væske. Han har stor nytte av å ammes i minst ett, år så klarer du å oppretholde produksjonen i den perioden hvor han ikke er så intressert så er det flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Valnøtt

Hei Albertine!

Sånn var Laban hjemme hos meg i samme alderen også. Jeg rotet så fælt med ammingen med første barnet, så denne gangen lot jeg ham bestemme selv. Han fikk pupp når han ville ha og slapp når han ikke ville ha. Og etter en stund fant han kosen med puppen igjen. Og nå er han 13 mnd og jeg ammer fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Hei Albertine!

Sånn var Laban hjemme hos meg i samme alderen også. Jeg rotet så fælt med ammingen med første barnet, så denne gangen lot jeg ham bestemme selv. Han fikk pupp når han ville ha og slapp når han ikke ville ha. Og etter en stund fant han kosen med puppen igjen. Og nå er han 13 mnd og jeg ammer fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...