Småbarnsmamma2021 Skrevet 31. juli 2021 Del Skrevet 31. juli 2021 Direkte bytte fra 100mg Zoloft til 20mg fontex: Jeg har hatt grei virkning av fontex på flere områder. Har nå brukt medisinen i 7,5 uke. Depresjonen er nesten borte, jeg gråter ikke daglig lenger og har lyst til å gjøre aktiviteter igjen. Hae begynt å planlegge fremtiden og har håp. For noen måneder siden hadde jeg lyst til å havne i koma, for å slippe å stå i dagen. Søvnen er mye bedre, har sluttet med imovane jeg har brukt hver kveld i 5 år. Apetitt er veeldig bra, spiser normalt og kanskje mer enn det. Det gir energi til å være fysisk aktiv. Før kunne jeg våkne med angst omtrent daglig og var lamslått av angst gjennom en hel dag, som ofte gikk over til panikk- Slik at både søvn og mat uteble. Dette er mye bedre, men jeg får fortsatt angstanfall og er urolig/nervøs deler av dagen. Værst morgen/midt på dag. Roligere på ettermiddag og kveld. Stress er en trigger for dette og det hemmer meg i hverdagen. Det er mye jeg har lyst til og har energi til, men frykten sitter fortsatt i meg og jeg har fått angst for angsten. Det føles også ut som spenning kan bli til angstanfall. Kan dette være etterdønninger av 8 mnd med panikklidelse og kraftig angst? Går til psykolog på DPS. Usikker på diagnose da alt dette kom ifm seponering av Zoloft. Psykiater foreslo å øke fra 20mg til 30mg fontex daglig. Legge til 10mg på kveld. Dette gjorde jeg onsdag denne uken. Har i går og dag følt meg litt rar og kanskje noe økt nervøsistet/angst samt sterkere øresus. Er dette vanlig ved en doseøkning? Er dette også forbigående slik det var ved oppstart av medisinen? Er det slik at det er mer å «hente» ved doseøkning når man allerede har fått terapeutisk effekt på startdose? Jeg bruker fortsatt 2,5mg-5mg sobril hver morgen. For å komme i gang med dagen og ikke få de største toppene av angsten. Håper noen kan hjelpe med litt informasjon. 🤗 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/461997-kupton-%C3%B8ke-dose-prozac-fontexfluoeksetin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.