Gå til innhold

Kupton - Øke dose prozac (fontex/fluoeksetin)

Anbefalte innlegg

Småbarnsmamma2021

Direkte bytte fra 100mg Zoloft til 20mg fontex:

Jeg har hatt grei virkning av fontex på flere områder. Har nå brukt medisinen i 7,5 uke. Depresjonen er nesten borte, jeg gråter ikke daglig lenger og har lyst til å gjøre aktiviteter igjen. Hae begynt å planlegge fremtiden og har håp. For noen måneder siden hadde jeg lyst til å havne i koma, for å slippe å stå i dagen. 

Søvnen er mye bedre, har sluttet med imovane jeg har brukt hver kveld i 5 år. Apetitt er veeldig bra, spiser normalt og kanskje mer enn det. Det gir energi til å være fysisk aktiv.

Før kunne jeg våkne med angst omtrent daglig og var lamslått av angst gjennom en hel dag, som ofte gikk over til panikk- Slik at både søvn og mat uteble. Dette er mye bedre, men jeg får fortsatt angstanfall og er urolig/nervøs deler av dagen. Værst morgen/midt på dag. Roligere på ettermiddag og kveld. Stress er en trigger for dette og det hemmer meg i hverdagen. Det er mye jeg har lyst til og har energi til, men frykten sitter fortsatt i meg og jeg har fått angst for angsten. Det føles også ut som spenning kan bli til angstanfall. Kan dette være etterdønninger av 8 mnd med panikklidelse og kraftig angst? Går til psykolog på DPS. Usikker på diagnose da alt dette kom ifm seponering av Zoloft.

Psykiater foreslo å øke fra 20mg til 30mg fontex daglig. Legge til 10mg på kveld. Dette gjorde jeg onsdag denne uken. Har i går og dag følt meg litt rar og kanskje noe økt nervøsistet/angst samt sterkere øresus. Er dette vanlig ved en doseøkning? Er dette også forbigående slik det var ved oppstart av medisinen?

Er det slik at det er mer å «hente» ved doseøkning når man allerede har fått terapeutisk effekt på startdose?

Jeg bruker fortsatt 2,5mg-5mg sobril hver morgen. For å komme i gang med dagen og ikke få de største toppene av angsten.

Håper noen kan hjelpe med litt informasjon. 🤗

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...