Gå til innhold

Kan medisiner gjøre at man ikke går ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ISW skrev (1 minutt siden):

Hvorfor bruker du remeron? Det finnes vektnøytrale alternativer for søvn, og Remeron hjelper ikke så mye for angst. 

Det hjelper meg for søvn. Eg har prøvd de forskjellige andre tingene, og sovemedisiner vil eg ikke gjør meg avhengig av :)

Duken skrev (2 minutter siden):

Det hjelper meg for søvn. Eg har prøvd de forskjellige andre tingene, og sovemedisiner vil eg ikke gjør meg avhengig av :)

Det finnes 30-40 medikamenter med samme søvnvirkning som Remeron har, som ikke, eller i mindre grad, gir vektøkning.

Annonse

AnonymBruker

Jeg har gått ned masse kilo på zyprexa. Det handlet bare om å halvere matinntaket. Noen ganger når man tror man ikke spiser så mye, så lurer man seg selv. Nå blir jeg mett på halvparten av det jeg spiste før. Jeg pleide å tro at jeg åt jo ikke sååå mye, men det gjorde jeg. Enorme mengder faktisk, i forhold til nå.

Kutter du 25% av det du spiser så vil du sikkert gå ned de 12 kg du har gått opp. i løpet av ett år.

Jeg veide nok mer enn 12 kg for mye, så jeg måtte drastisk til verks, og halverte.

Anonymkode: 5f18b...233

ISW skrev (4 timer siden):

Det finnes 30-40 medikamenter med samme søvnvirkning som Remeron har, som ikke, eller i mindre grad, gir vektøkning.

Det er jo yndlingsmedisinen til allmennleger, virker det som. Det har alltid vært den som har blitt nevnt for meg. 

ISW skrev (3 timer siden):

I ditt tilfelle ville jeg anbefalt Surmontil i ganske lav dose. Noe angstdempende effekt og en søvneffekt minst like god som Remeron. Og mye mindre vektøkning! 

Støttes.

Og vurderes selv. Snart jobb, (hvor ble ferien av?) og det merkes på søvnen. Sovnet nærmere halv 1, bare for å våkne etter under en time av følelsen av at noen kom mot meg i sengen, så jeg prøver og prøver å skrike og så våkner jeg i det jeg roper🤨 Og nå; lys våken (og litt redd😅

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har gått ned masse kilo på zyprexa. Det handlet bare om å halvere matinntaket. Noen ganger når man tror man ikke spiser så mye, så lurer man seg selv. Nå blir jeg mett på halvparten av det jeg spiste før. Jeg pleide å tro at jeg åt jo ikke sååå mye, men det gjorde jeg. Enorme mengder faktisk, i forhold til nå.

Kutter du 25% av det du spiser så vil du sikkert gå ned de 12 kg du har gått opp. i løpet av ett år.

Jeg veide nok mer enn 12 kg for mye, så jeg måtte drastisk til verks, og halverte.

Anonymkode: 5f18b...233

Om jeg skulle halvert det matinntaket jeg hadde før 8. juni i år så hadde jeg vel endt på ca. 850-900 kcal og vært konstant sulten. 8. juni i sommer gikk mannen og jeg over til lavkarbo. Spiser deilig mat, tenker fint lite på kalorier og er mette stort sett hele tiden. Han har gått ned ca. 5,5 kg og jeg har gått ned 4. :) Helt uten sult og forsakelser.

Duken skrev (13 timer siden):

Noen forslag? 😊

Jeg bruker lav dose seroquel for søvn og har gått ned 15 kilo på ca ett år. Remeron har jeg forsøkt og gikk opp nesten 20 kilo på bare et par måneder. 

Endret av aa-k-j

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...