Gå til innhold

Å føle at man er to forskjellige personer og har et splittet sinn<

Anbefalte innlegg

Har vert diagnostisert med schizofreni. Føler ofte på at jeg er to forskjellige personer. Eller at jeg har ett splittet sinn. Schizofreni er jo gresk for splittet sinn, er det derfor? Jeg føler ofte at jeg har så utrolig motstridende følelser og tanker. Ett eksempel kan være at jeg stadig har tanker om selvmord, der jeg vekselsvis eller samtidig både vil leve og dø. Ett annet eksempel er at jeg ofte ikke liker mennesker, men da jeg skulle ut i arbeidspraksis gjennom nav gjorde jeg plutselig det og ønsket veldig gjerne å jobbe på et sykehjem. Om du spør meg nå så har jeg ikke et klart svar på om jeg vil dø eller leve, eller om jeg trives med mennesker. 

Hva er dette? Noen som har erfaring?

Anonymkode: 78592...40a

Fortsetter under...

Jeg har schizoaffektiv og i psykose hadde jeg minst 10 forskjellige mennesker inni meg. Jeg tilogmed snakket med stemmen til min venninne 

profeten Mohammed var også inni meg

Endret av Marye
Marye skrev (1 minutt siden):

Jeg har schizoaffektiv og i psykose hadde jeg minst 10 forskjellige mennesker inni meg. Jeg tilogmed snakket med stemmen til min venninne 

Høres skremmende ut? Hva gjør du for å bli mer samlet?

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Så godt å høre. Kanskje jeg er psykotisk da?

Herregud.. Virker som du bare er ute etter bekreftelse på at du er syk. Du oppretter utallige tråder både her og på kvinneguiden med nøyaktig samme spørsmål om du er psykotisk og om ditt og datt av symptomer skyldes psykose. 

Merkelig nok så er det som regel de som tror de er friske som er sykest. 

Du går til frivillig behandling så du ønsker tydeligvis hjelp og føler deg syk så da får du høre med behandleren din. Ingen her kan jo noe svar. 

Anonymkode: 47808...f8c

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Herregud.. Virker som du bare er ute etter bekreftelse på at du er syk. Du oppretter utallige tråder både her og på kvinneguiden med nøyaktig samme spørsmål om du er psykotisk og om ditt og datt av symptomer skyldes psykose. 

Merkelig nok så er det som regel de som tror de er friske som er sykest. 

Du går til frivillig behandling så du ønsker tydeligvis hjelp og føler deg syk så da får du høre med behandleren din. Ingen her kan jo noe svar. 

Utallige tråder? Jeg har opprettet en tråd?

Jeg er ikke ute etter eventuell bekreftelse på at jeg er syk, jeg ville bare forsøke finne ut av hvorfor jeg har det slik. Forstår jo at ingen her kan ha svaret, men skader vel ikke bare be om råd og andres erfaringer? Skal ta det opp med behandler etter ferien. 

Worrisome Plenty
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Åja, det gir mening... 

Ja, du er ikke den første som tolker det ordet feil. Men splittet sinn i schizofreni, er mer att man er splittet i tankegangen, og fungerer bra på noen områder, men feks ofte sliter med abstrakte tanker og sosial kognisjon.

Marye skrev (23 timer siden):

Jeg trodde at jeg var kongelig, ja faktisk Kong Olav. Schizoaffektiv jeg også

Anonymkode: 00906...d53

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg trodde at jeg var kongelig, ja faktisk Kong Olav. Schizoaffektiv jeg også

Anonymkode: 00906...d53

Jeg trodde jeg var Lots kone i bibelen som ble til en saltstøtte 

Endret av Marye
Marye skrev (6 minutter siden):

Jeg trodde jeg var Lots kone i bibelen som ble til en saltstøtte 

Hvis du seriøst trodde du var en saltbøsse så kan du ikke fungert særlig bra. En saltbøsse trenger da ikke dusje, spise, sove, gå ut? 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du seriøst trodde du var en saltbøsse så kan du ikke fungert særlig bra. En saltbøsse trenger da ikke dusje, spise, sove, gå ut? 

Jeg var veldig psykotisk og ble satt på leponex 

Marye skrev (Akkurat nå):

Marye skrev (Akkurat nå):

Spiste saltbøssa mat? Snakket den også? 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Saltstøtte, ikke saltbøsse

Anonymkode: 0a5ad...779

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...