Gå til innhold

Muntlig kjøreforbud

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvem sjekker at jeg ikke kjører bil de ukene dette pågår? Åja, stemmer. Ingen gjør det heldigvis. Da er det jo bare til å kjøre som før

Anonymkode: 62fc9...804

Ikke lurt å gå imot et kjøreforbud. Det er lite voksent å ta så lite ansvar og en kan få problemer av det. Kan bl.a. risikere at forsikring ikke er gyldig ved uhell. 

Det gjelder mopedkjøring. Har ikke billappen en gang. Bruker den frem og tilbake til butikken bare så kan ikke skjønne jeg skal ha kjøreforbud. Det er p g a at jeg har begynt på en medisin som kan påvirke evnen til å betjene maskiner, og opptrapping av den i løpet av noen uker. Så vil kroppen ha vendt seg til den og da kan jeg kjøre igjen. 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det gjelder mopedkjøring. Har ikke billappen en gang. Bruker den frem og tilbake til butikken bare så kan ikke skjønne jeg skal ha kjøreforbud. Det er p g a at jeg har begynt på en medisin som kan påvirke evnen til å betjene maskiner, og opptrapping av den i løpet av noen uker. Så vil kroppen ha vendt seg til den og da kan jeg kjøre igjen. 

Hva slags medisin er det snakk om? Er det sterke benzo? 

Jeg får lov til å gå på både sobril og antipsykotika og likevel kjøre bil. 

Anonymkode: cd542...199

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kjøreforbud er kjøreforbud uansett om det gjelder bil eller moped. Hva med å ta buss eller bruke sykkel til du kan kjøre? Bryter du kjøreforbudet og havner i uhell mister du førerretten helt ei god stund. Er du villig til å ta den risikoen? 

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva slags medisin er det snakk om? Er det sterke benzo? 

Jeg får lov til å gå på både sobril og antipsykotika og likevel kjøre bil. 

Det gjelder opioder som er sterke smertestillende. Tar AP fast og benzo i tillegg. 

aa-k-j skrev (13 minutter siden):

Kjøreforbud er kjøreforbud uansett om det gjelder bil eller moped. Hva med å ta buss eller bruke sykkel til du kan kjøre? Bryter du kjøreforbudet og havner i uhell mister du førerretten helt ei god stund. Er du villig til å ta den risikoen? 

En moped går Max 50 km/t. Det er så og si null sjanse for uhell på en lite trafikkert riksvei som den jeg kjører på. Så ja den risikoen tar jeg. Det får være måte på regeltyranni.

Det er standard på opiater at en får kjøreforbud i opptrapping og to til tre uker til. 
Opiater kan påvises ved blodprøve, så om en havner i ulykke, kan en pådra seg erstatningsansvar, bli fengslet for ruskjøring og miste førerretten for flere år. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En moped går Max 50 km/t. Det er så og si null sjanse for uhell på en lite trafikkert riksvei som den jeg kjører på. Så ja den risikoen tar jeg. Det får være måte på regeltyranni.

Risikoen er der uansett og loven er slik av en grunn. 

kupton skrev (9 timer siden):

Det er standard på opiater at en får kjøreforbud i opptrapping og to til tre uker til. 
Opiater kan påvises ved blodprøve, så om en havner i ulykke, kan en pådra seg erstatningsansvar, bli fengslet for ruskjøring og miste førerretten for flere år. 

Jeg fikk kjøreforbud på bil en gang da jeg var manisk. Hvordan kan de sjekke at jeg faktisk var manisk dersom jeg havnet i et uhell?

Anonymkode: c9dc7...254

Annonse

Ikkeanonymnok

Håper dette er trolling hvis ikke så er det synd at er anonym slik man ikke får meldt ifra til politi. Folk som med viten og vilje bryter kjøreforbud eller trafikkregler spesielt når det gjelder ruskjøring/fare for ruskjøring har jeg overhode ingen respekt for. 

Håper du klarer å tenke litt lenger enn din egen nesetipp og forstår eventuelle konsekvenser det kan ha både for deg og andre dersom det går galt på mopeden din - selv i 50 km/t. 

Endret av Ikkeanonymnok

Når legen gir muntlig kjøreforbud, er det for å være grei og spare pasienten for mye byråkratisk tidstap. Legen kunne godt ha varslet politiet, men den kverna maler langsomt, og det kunne tatt mye lengre tid enn nødvendig før pasienten får førerkortet/kjøretillatelsen tilbake.

AnonymBruker skrev (På 30.8.2021 den 10.23):

Ikke dersom personen nekter å snakke og bruker all sin energi på å sitte stille. 

Akkurat det jeg tenkte på også så det er ikke åpenbart hver gang og kan fort overtredes.

Anonymkode: c9dc7...254

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...