Gå til innhold

problemer med barnevern/skole?


mamma32

Anbefalte innlegg

Hei dere andre foreldre som også sliter. Det skulle være interessant å høre fra andre foreldre som kanskje også har møtt mye uforstand fra barnevernet og skole. Selv har det gått så langt hos oss at gutten min har byttet skole, etter at skolens ledelse samarbeidet med barnevernet om min vanskelige sønn. De mente han burde bli tatt fra heimen og bli plassert i en institusjon!! Vi måtte gjennom utallige møter, telefoner, brev, enesamtaler med gutten på et "nøytralt" område, møter holdt bak min rygg, osv. Vi har advokat og saken er nå til gransking hos fylkesmannen. Det går mye bedre med gutten nå når han har skiftet skole, og blir håndtert på en annen måte. Det profesjonelle hjelpeapparatet støtter meg, men de også er maktesløse i forhold til uforstanden i barnevernet. Andre med liknende opplevelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei mamma32!

Hvis du leser noen av mine tidligere innlegg ser du hvor frustrert jeg er over barnevern/skole,har en følelse av at dette er en gjenganger....

Du kan jo sende meg en mail på:[email protected]..

Er veldig interesert i å høre om bytte av skole,jenta mi på 10 er ille plaget på skolen og har uttrykkt til meg/avlaster/Bup og flere rundt oss at hun vil bytte skole...

Jeg blir selvsagt litt i tvil når Div instanser sier at det ikke er noen god løsning for jenta er jo den samme og problemene vil jo følge henne......

Så har du noe å fortelle hører jeg gjerne fra deg.

Ellers ønsker jeg alle andre foreldre til bokstavbarn ei kjempefin påske.

Varme klemmer fra mamma 30

PS! hvor i landet bor dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg hadde problemer med skolen før sønnen min(snart 12) fikk diagnosen AD/HD.

Men etter det har det mest vært problemer med skolens ressurser.

Det ble kuttet og kuttet helt til jeg protesterte og skrev et innlegg i avisa med navnet på skolen og truet med å ta ut sønnen min fra skolen.

Grunnskolen skal være gratis, men jeg er nesten nødt til å få ham inn på en privatskole om han skal lære noe

-for på skolen gjør han som han vil...

Da fikk jeg plutselig tilbud om en kriseløsning..

-som besto i å gi ham en egen assistent og timeout fra skolen i 14 dager.

Så får vi bare se da hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg hadde problemer med skolen før sønnen min(snart 12) fikk diagnosen AD/HD.

Men etter det har det mest vært problemer med skolens ressurser.

Det ble kuttet og kuttet helt til jeg protesterte og skrev et innlegg i avisa med navnet på skolen og truet med å ta ut sønnen min fra skolen.

Grunnskolen skal være gratis, men jeg er nesten nødt til å få ham inn på en privatskole om han skal lære noe

-for på skolen gjør han som han vil...

Da fikk jeg plutselig tilbud om en kriseløsning..

-som besto i å gi ham en egen assistent og timeout fra skolen i 14 dager.

Så får vi bare se da hvordan det går.

Får ikke gutten din være på skolen på to uker??!! Eller misforstår jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke gutten din være på skolen på to uker??!! Eller misforstår jeg?

Ja, han gjorde andre ting sammen med assistenten.

Han måtte ikke, men her prøver vi alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mamma32!

Hvis du leser noen av mine tidligere innlegg ser du hvor frustrert jeg er over barnevern/skole,har en følelse av at dette er en gjenganger....

Du kan jo sende meg en mail på:[email protected]..

Er veldig interesert i å høre om bytte av skole,jenta mi på 10 er ille plaget på skolen og har uttrykkt til meg/avlaster/Bup og flere rundt oss at hun vil bytte skole...

Jeg blir selvsagt litt i tvil når Div instanser sier at det ikke er noen god løsning for jenta er jo den samme og problemene vil jo følge henne......

Så har du noe å fortelle hører jeg gjerne fra deg.

Ellers ønsker jeg alle andre foreldre til bokstavbarn ei kjempefin påske.

Varme klemmer fra mamma 30

PS! hvor i landet bor dere??

Jeg har ei jente på 10 år med ADHD ...fikk diagnosen ( etter mange års slit) for 1,5 år siden....

Nå som hun går på Ritalin er mye blitt lettere for henne også.

Både skole , venner , karakterer osv!

Går deres barn på Ritalin??

Vi bor i Stavanger.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei jente på 10 år med ADHD ...fikk diagnosen ( etter mange års slit) for 1,5 år siden....

Nå som hun går på Ritalin er mye blitt lettere for henne også.

Både skole , venner , karakterer osv!

Går deres barn på Ritalin??

Vi bor i Stavanger.

Hilsen

Nei, han går ikke på ritalin nå. Han gikk på det i fire måneder og var konstant kvalm og brekte seg, spiste ingenting, og det gjorde jo ikke akkurat saken bedre, da han også hadde tendens til spiseforstyrrelse over ca 2 år. Etter å ha vært medisinfri i 2 måneder fikk han prøve dexedrine i flere måneder uten at det hjalp noe nevneverdig, så vi kuttet ut i sommerferien i fjor. Han fikk "lykkepille" nå i november og går på det enda, og det har nok en viss effekt på hans nedstemthet. Han har derfor ingen medisin mot sin ADHD. Forsøkte ritalin nylig, men han ble kvalm med en gang. Tar ikke sjansen på at matlysten skal forsvinne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...