Gå til innhold

Bitter på at noen lever «flotte» liv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes så mange virker bitre for at andre lever flotte liv. Med flott liv mener jeg ikke et liv alle ønsker, men et liv mange drømmer om, et liv de færreste kan få og et liv som ser veldig fint ut (på utsiden). 
Jeg snakker her om influensere, skuespillere/kjendiser og supermodeller/instamodeller. Jeg vet at ikke alt du ser på et bilde er sant. Men jeg tror absolutt at enkelte av disse faktisk er veldig lykkelige. 

Så går jeg i gatene da. Der er det studenter som skal til lesesalen, arbeidere som rydder søppel i gatene, står i kafe, jobber i dagligvarebutikken, på sykehjem, de som skal på jobb når andre er ferdige for dagen og vaske osv osv.. 
Det blir på en måte så jeg synes synd på dem, men jeg håper de har det fint. 
 

Jeg ser også kommentarer på Facebook noen ganger om disse kjendisene, stygge kommentarer som lyser sjalusi. 
Dere vet hvem Rawdah er? Hun somaliske modellen, fra Oslo. Det var ei dame som skrev noe stygt om henne, hun tråkket på yrket hennes og det var tydelig at dette var ei som selv skulle hatt beundring men bare ble et gjennomsnittlig menneske. 
 

Jeg har selv levd litt som influenser. Ikke tjent penger nok til å overleve på den inntekten, men jeg følte jeg beveget meg inn på et område jeg ikke hørte til i. Som om det var for fint. Jeg ble fort mer interessant for folk rundt meg, følte livet var mer spennende, men jeg har heller aldri følt meg så ubrukelig som da. Jeg merket fort baksidene. Hvor kreativ en måtte være, hvor «på» man måtte være og alt det meningsløse en egentlig måtte gjøre for å holde seg likt. Jeg fikk etter hvert gratis mat, kaffe og alt på restauranter og kafeer. Bare det at jeg var der så de som en investering. Men likevel så følte jeg meg så ubrukelig. Jeg følte også at jeg hevet meg over de vanlige folkene i gata. Jeg følte at de hatet meg. 
 

Men hvorfor skal jeg bry meg egentlig? Om jeg velger å leve det flotte livet eller som en vanlig person, står det alltid noen klar til å ta over plassen jeg gir bort. 
 

Hva synes dere om slike liv? Irriterer dere dere over de som lever slik eller blir dere motivert?

Anonymkode: 1a2f3...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2

Jeg blir litt provosert at det går an å leve av det. Det er ikke en jobb, det er fjaseri. . Men bitter? Neppe, jeg synes bare hele greien virker hjernedød. Hvorfor skal man ta Sophie Elise mer seriøst enn Anne på Rema?

 

Mvh middelaldrende mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

worrisome_plenty .2 skrev (3 minutter siden):

Jeg blir litt provosert at det går an å leve av det. Det er ikke en jobb, det er fjaseri. . Men bitter? Neppe, jeg synes bare hele greien virker hjernedød. Hvorfor skal man ta Sophie Elise mer seriøst enn Anne på Rema?

 

Mvh middelaldrende mann.

Mer seriøst... det handler ikke om å bli tatt direkte seriøst. 
Men at folk ser opp til en, beundrer.

Det er enkelt og greit fordi Anne på Rema er veldig ordinær og kjedelig. Kan hende hun har det som jobb ved studiene. Og forhåpentligvis har hun det greit. 
Nå er ikke Sophie E det jeg bryr meg mest om heller, hun har ødelagt kroppen sin. Blir du provosert av at noen kan være modell da? 

Anonymkode: 1a2f3...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mer seriøst... det handler ikke om å bli tatt direkte seriøst. 
Men at folk ser opp til en, beundrer.

Det er enkelt og greit fordi Anne på Rema er veldig ordinær og kjedelig. Kan hende hun har det som jobb ved studiene. Og forhåpentligvis har hun det greit. 
Nå er ikke Sophie E det jeg bryr meg mest om heller, hun har ødelagt kroppen sin. Blir du provosert av at noen kan være modell da? 

Anonymkode: 1a2f3...56a

Hvorfor skal man være beundrer av noen som lever av utseendet sitt? Eller som driver som "influensere". Hele begrepet er ett luftslott. Jeg blir ikke imponert av modeller nei. De fleste er langt utenfor min smak når det gjelder hva jeg synes er pent. Med så merkelige skjønnhetsidealer som spesielt kvinner har. Influensere slår nok best an hos kvinner og veldig feminine menn. For meg er det kongens nye klær og vel så det. Det er bare dumt. Jeg beundrer helt andre mennesker enn modeller og influensere. Jeg liker folk med substans og som ikke er glatte og overfladiske. Jeg bryr meg null om hva fotballfrue eller pilotfrue måtte mene om det ene og det andre. Ikke ser jeg opp til de heller. Jeg er bare likegyldig. Men så er jeg ikke i målgruppen heller.

Det som jeg synes er skremmende er att unge folk i tenårene ser opp  til disse. Det er ikke noen gode verdier synes jeg.

Endret av worrisome_plenty .2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg ikke for min egen del, jeg drømmer absolutt ikke om et liv av den typen.

Det blir interessant å se hva de gjør når de blir eldre, jeg tviler på at en 50-åring som skriver om neglene og trusene sine får tusenvis av klikk. Men kanskje de som har fulgt disse folka, aldri vil kunne ta en selvstendig beslutning ang. innkjøp av klær eller andre personlige ting, uten å ha et forbilde å herme etter. Da kan jo deler av markedet deres holde seg, men jeg har mine tvil. 

Det som provoserer meg litt, er at barbiedokker som synser om alt fra a til å, blir mange millionærer, mens mediebedriftene er redde for å ansette seriøse, utdannede pressefolk med kunnskaper om kildekritikk, bakgrunnssjekk osv., fordi bransjen er så usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 time siden):

Jeg irriterer meg ikke for min egen del, jeg drømmer absolutt ikke om et liv av den typen.

Det blir interessant å se hva de gjør når de blir eldre, jeg tviler på at en 50-åring som skriver om neglene og trusene sine får tusenvis av klikk. Men kanskje de som har fulgt disse folka, aldri vil kunne ta en selvstendig beslutning ang. innkjøp av klær eller andre personlige ting, uten å ha et forbilde å herme etter. Da kan jo deler av markedet deres holde seg, men jeg har mine tvil. 

Det som provoserer meg litt, er at barbiedokker som synser om alt fra a til å, blir mange millionærer, mens mediebedriftene er redde for å ansette seriøse, utdannede pressefolk med kunnskaper om kildekritikk, bakgrunnssjekk osv., fordi bransjen er så usikker. 

Men er det slik at du missliker en person som velger å leve av interessen sin, utseendet sitt eller livet sitt dersom muligheten byr seg? Det ville kanskje sett rart ut for de fleste om dette bare takket nei og valgte å stå i kassa på Rema i stedet. 
Og hva skal disse om folk mister interessen? Nå i disse miljøtider, er det mye slik som kan gå under.

Anonymkode: 1a2f3...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Med flott liv mener jeg ikke et liv alle ønsker, men et liv mange drømmer om, et liv de færreste kan få og et liv som ser veldig fint ut (på utsiden). 
Jeg snakker her om influensere, skuespillere/kjendiser og supermodeller/instamodeller.

Hm. Vi er sannelig ulike vi mennesker. Med unntak av skuespillerne kan jeg knapt tenke meg noen som er lenger unna min definisjonen på «godt Liv» enn de du lister opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (43 minutter siden):

Hm. Vi er sannelig ulike vi mennesker. Med unntak av skuespillerne kan jeg knapt tenke meg noen som er lenger unna min definisjonen på «godt Liv» enn de du lister opp. 

Jeg forstår hva du mener. Men de slipper å søke jobb, de slipper å gå på uni/høyskole. Og tenk at du får gratis ting fordi de mener de tjener på å ha deg der, du får ting for å prøve det. Du opplever beundring og at andre vil være som deg. Alltid noe nytt og spennende.
 

Papariazzi, stalkers og evig søkelys er såklart ikke å trakte etter. Ingen drømmer om den delen. 
 

Den vanlige personen i gata legger jo ingen merke til. 

 

Anonymkode: 1a2f3...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men er det slik at du missliker en person som velger å leve av interessen sin, utseendet sitt eller livet sitt dersom muligheten byr seg?

Nei, jeg misliker ikke personene i utgangspunktet. Men jeg kan mene at noe av "se på meg"-produktet deres er noe vås, og jeg kan reagere på at folk og samfunn opphøyer dem til forbilder, livsstilsguruer og beundringsverdige individer basert på dette våset kombinert med et påkostet utseende.

 

Anonymkode: c661e...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg misliker ikke personene i utgangspunktet. Men jeg kan mene at noe av "se på meg"-produktet deres er noe vås, og jeg kan reagere på at folk og samfunn opphøyer dem til forbilder, livsstilsguruer og beundringsverdige individer basert på dette våset kombinert med et påkostet utseende.

Anonymkode: c661e...b96

Dette var mitt svar til Anonymkode: 1a2f3...56a. Jeg må ha kommet borti anonymknappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva synes dere om slike liv? Irriterer dere dere over de som lever slik eller blir dere motivert?

Anonymkode: 1a2f3...56a

Jeg bryr meg filla om livene til disse influenserne, men jeg er jo ikke i målgruppa deres - ikke i de flestes i alle fall. Følger i grunnen bare en blogg aktivt og det er Janne Nordvang sin, jannenordvang.blogg.no - fantastisk blogg av en kvinne i 40-årene om livet på stort og smått.

Ellers trives jeg veldig, veldig godt som "kvinnen i gata", er ikke glad i særlig oppmerksomhet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Men de slipper å søke jobb, de slipper å gå på uni/høyskole. Og tenk at du får gratis ting fordi de mener de tjener på å ha deg der, du får ting for å prøve det. Du opplever beundring og at andre vil være som deg. Alltid noe nytt og spennende.

Anonymkode: 1a2f3...56a

Igjen, vi har ulik oppfatning av hva et godt liv er. Jeg ser det ikke som en fordel å slippe å lære et fag, og jeg ser det som en skikkelig skitjobb å måtte blottlegge seg både i ord og tåpne bilder på daglig basis for å få penger til salt i maten. Det hjelper ikke mye å få en tube hudkrem eller ti når strømregningen kommer heller. De færreste tjener mye penger og ikke er jeg så sikker på at alle beundrer disse folkene. Jeg gjør i allefall ikke det. Jeg er utrolig glad for at min egen sønn har ønsket å utdanne seg framfor å blottstille seg i en eller blogg. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...