Gå til innhold

Hva skal du ha til middag i dag?


Glitter

Anbefalte innlegg

Tenkte kanskje vi kunne skrive hva vi skal ha til middag. Både for å dele inspirasjon, og for å få inspirasjon. Kanskje kan det også gjøre det lettere å velge å lage middag framfor å bare kjøpe Fjordlands, når en blir med på dette? 

I dag skal jeg ha fiskekaker med råkost av eple og gulrot og ovnsbakt potet samt en liten klatt remulade. :) Ikke akkurat noe å bli inspirert av da, men for min del går det sikkert et halvår mellom hver gang jeg lager det. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke bestemt meg ennå. Det er bare jeg og 17-åringen hjemme. Jeg skal bare være hjemme i ca en time før jeg skal ut igjen, så det må gå fort. Kanskje vi har fiskekaker på frysen? Vet at vi har remulade, poteter og gulrot 🙂 Kanskje jeg kopierer deg? Har forsåvidt frossenpizza i frysen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (3 minutter siden):

Har ikke bestemt meg ennå. Det er bare jeg og 17-åringen hjemme. Jeg skal bare være hjemme i ca en time før jeg skal ut igjen, så det må gå fort. Kanskje vi har fiskekaker på frysen? Vet at vi har remulade, poteter og gulrot 🙂 Kanskje jeg kopierer deg? Har forsåvidt frossenpizza i frysen og.

Det er jo ganske godt egentlig, jeg bare lager sjeldent middag med poteter hjemme. Eller sånn type husmannskost da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (38 minutter siden):

Tenkte kanskje vi kunne skrive hva vi skal ha til middag. Både for å dele inspirasjon, og for å få inspirasjon. Kanskje kan det også gjøre det lettere å velge å lage middag framfor å bare kjøpe Fjordlands, når en blir med på dette? 

I dag skal jeg ha fiskekaker med råkost av eple og gulrot og ovnsbakt potet samt en liten klatt remulade. :) Ikke akkurat noe å bli inspirert av da, men for min del går det sikkert et halvår mellom hver gang jeg lager det. 

Synes det høres godt ut, Glitter! :)

I dag blir det lettvint med nygrillet kylling (kyllinglår) fra Meny. Bare å kutte opp salatingredienser så er alt klart for et godt måltid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Blir nok laks og avokado her, som i går. Kjøpte laks på 40% på Coop Mega, og Avokado er fin kilde til fett og man skal visst få fin hud av det. Spiste masse avokado før og fikk faktisk finere hår og litt mer fuktig hud. Kroppen min trenger det nok så absolutt, da jeg har sultet ekstremt siste dagene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Jeg har allerede spist lassis middag. Potetmos med svenske kjøttboller, ketchup og fett fra panna. Jeg steker kjøttbollene på sterk varme, kjempegodt. Det hele tok litt under 10 minutter å lage. Og minimal oppvask.

Endret av worrisome_plenty .2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off topic, men synes det er litt koselig å se en tråd hvor alle skriver med nick, noe som hører til sjeldenhetene. :) Synes det er fint med "profilbilde" også, så tenker å finne meg et selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 time siden):

Hadde gjort seg med en Grandiosa og en kald cola, men det er vel ikke sunt nok. 

Men må alt alltid være sunt, eller hjemmelaget for den del? 

Hvis du har lyst har du lov. ;)

Er vel verre hvis det blir grandis hver dag. Jeg spiste det for to uker siden, og da overspiste jeg hele pizzaen på time-halvannen. 😅

hattifnattus skrev (1 time siden):

Her blir det spicy garlic udon fra altasiatisk :) 

Er det sånn ala mr.lee? Altså at det er nudler og krydder i en pakke som kokes opp? 

---

Nå har jeg spist. Jeg har begynt å sette meg i spisestuen når jeg spiser alle måltidene framfor foran TV. Merker jeg koser meg mer med maten da, for da er den i fokus. Pluss jeg legger bedre merke til når jeg faktisk er mett. Også tenker jeg det etter hvert vil fjerne assosiasjonen med at jeg skal spise noe når jeg koser meg foran TV. Tror det kan hjelpe å regulere apetitten, for jeg har FOR god apetitt for tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (21 minutter siden):

 

 

Er det sånn ala mr.lee? Altså at det er nudler og krydder i en pakke som kokes opp? 

---

Nå har jeg spist. Jeg har begynt å sette meg i spisestuen når jeg spiser alle måltidene framfor foran TV. Merker jeg koser meg mer med maten da, for da er den i fokus. Pluss jeg legger bedre merke til når jeg faktisk er mett. Også tenker jeg det etter hvert vil fjerne assosiasjonen med at jeg skal spise noe når jeg koser meg foran TV. Tror det kan hjelpe å regulere apetitten, for jeg har FOR god apetitt for tiden. :)

Det er denne oppskriften her :)

https://www.altasiatisk.no/2021/01/spicy-garlic-udon/

Kjøper sånne tjukke nudler på asiatiske dagligvarebutikker 

Jag elsker asiatisk mat og spiser det flere ganger i uka, så har et enormt lager av asiatiske matvarer i hus 😍Matboden begynner å ligne på en liten butikk 😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (12 minutter siden):

Det er denne oppskriften her :)

https://www.altasiatisk.no/2021/01/spicy-garlic-udon/

Kjøper sånne tjukke nudler på asiatiske dagligvarebutikker 

Jag elsker asiatisk mat og spiser det flere ganger i uka, så har et enormt lager av asiatiske matvarer i hus 😍Matboden begynner å ligne på en liten butikk 😂

 

Åja. Det så jo veldig godt ut da! :) Jeg er også glad i asiatisk, men jeg er ikke så god på å lage hjemmelaget mat altså. Eller jeg kan det, men det blir jo fort litt enklere løsninger. Nå var jo den der oppskriften lett da, men det er jo litt ekstra å kjøpe inn og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (23 minutter siden):

Det er denne oppskriften her :)

https://www.altasiatisk.no/2021/01/spicy-garlic-udon/

Kjøper sånne tjukke nudler på asiatiske dagligvarebutikker 

Jag elsker asiatisk mat og spiser det flere ganger i uka, så har et enormt lager av asiatiske matvarer i hus 😍Matboden begynner å ligne på en liten butikk 😂

 

Den må jeg prøve! Veldig glad i asiatisk mat. 
Så er det supert med retter som er raske også, men med mye smak. Lett å bruke mye grønnsaker viss en vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde vi pasta med strimler av hjortekjøtt i fløtesaus.

Stekte kjøttet, lot det koke i litt vann en god stund slik at det ble mørere. Brukte matfløte, kan også bruke lett matfløte. Sper med litt pastavann. 
Hadde oppi stekt sopp og løk, brokkoli. Skulle ha spinat oppi, men så hadde jeg ikke det.
Blander pastaen oppi sausen.

Jeg hiver oppi det jeg har av grønnsaker som oftes, men grønnsakskuffa var litt slunken i dag.

Parmesanflak på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...