Gå til innhold

Hva skal du ha til middag i dag?


Glitter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Marye skrev (8 minutter siden):

Den rømmen jeg får tak i på granka

Er det et spesielt merke eller et spesielt produkt som ikke ligner norsk rømme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kommer ungene så det blir pølse- og makaronigrateng. Det elsker både jeg og ungene. Kutter opp en blandet salat også, for jeg vil ikke spise meg mett på så mye makaroni, hvitsaus og pølse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (11 minutter siden):

I dag blir det rømmegrøt hos oss. :) 

Liker best rømmegrøt uten rømme jeg. 😁 Men får vondt i magen av alt melet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (35 minutter siden):

I dag blir det rømmegrøt hos oss. :) 

Rømmegrøt er en av de få tingene jeg ikke kan spise.  Jeg spiser stort sett alt jeg blir bedt på med unntak av rømmegrøt.

I dag skal jeg spise ovnsbakt torsk med grønnsaker.  I morgen skal jeg spise ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Liker best rømmegrøt uten rømme jeg. 😁 Men får vondt i magen av alt melet. 

Da er det smør grøt. 😊 Lager uten mel vi da. Bruker xanthan-gum i stedet. 

Savannah skrev (40 minutter siden):

Rømmegrøt er en av de få tingene jeg ikke kan spise.  Jeg spiser stort sett alt jeg blir bedt på med unntak av rømmegrøt.

I dag skal jeg spise ovnsbakt torsk med grønnsaker.  I morgen skal jeg spise ute.

Vi har vel alle noe vi ikke liker. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (31 minutter siden):

Da er det smør grøt. 😊 Lager uten mel vi da. Bruker xanthan-gum i stedet. 

Vi har vel alle noe vi ikke liker. 😊

Ja, det er jo det det heter. Eller jeg kaller det fløyelsgrøt. 

Aldri hørt om det dere bruker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på kurs på hotell og spist deilig hotellmat i går og i dag. I kveld blir det nok meeeeget enkel middag (må stramme inn på kaloriene 😮).  I morgen skal jeg ut og spise med dattera. Så det blir lite hjemmelaget disse dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det lunsjkaker (kaker av medisterfarse blandet med grønnsaker) + en miks jeg lager med squash.

Til 2 personer bruker jeg 5-6 "kuler" med frossen spinat som varmes i stekepanne. Tilsetter et par ss creme fraiche og et par never revet hvitost. Til slutt har jeg i strimler eller tynne skiver av squash. Krydres.  Ferdig på null-nix. 

Det er veldig godt (og lavkarbo) 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Ja, det er jo det det heter. Eller jeg kaller det fløyelsgrøt. 

Aldri hørt om det dere bruker. :)

Brukes i stedet for mel for å tykne mat. Lavkarbo jeg, vet du. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det risgrøt. Er på go fot med Toro og enklere blir det ikke, men det er godt da. Det blir årets første risgrøt.  Spiser risgrøt vanligvis bare i desember, men fikk så lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (53 minutter siden):

I dag blir det risgrøt. Er på go fot med Toro og enklere blir det ikke, men det er godt da. Det blir årets første risgrøt.  Spiser risgrøt vanligvis bare i desember, men fikk så lyst på.

Elsker risgrøt! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 timer siden):

I dag blir det rømmegrøt hos oss. :) 

Hvordan lager du rømmegrøten deres? Vi har hatt rømmegrøt mange år på 17. mai fordi mannen hadde tradisjon med det. Svigermor lærte meg å lage den. Etter hvert har det vist seg at det egentlig ikke var så ange i familien som likte det - det er ekstremt mektig, og det er spesielt når en ser fettet flyte gult i grøtbollen 😮 Jeg kan gjerne spise en liten klatt, men det er mye arbeid for en bitteliten glede (tar lang tid å koke).

Vår rømmegrøt lages på seterrømme, kremfløte, kefir, litt lettrømme og bittelitt hvetemel (sånn etter husken). Den er veldig syrlig, og så strør vi litt sukker og evt kanel oppå. Den skal kokes på en spesiell måte slik at fettet tyter frem (svigermor har et spesielt verb for det, som jeg ikke husker nå 😄 ) Konsistensen er litt kornete.

Jeg smakte en helt annen type rømmegrøt en gang, som var helt annerledes i smak og konsistens. Den var ikke særlig syrlig og var helt homogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...