Gå til innhold

Hva skal du ha til middag i dag?


Glitter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

påskelilje skrev (10 timer siden):

😮 

Det har jeg aldri spist.... 😮 

Det er ikke det beste jeg vet, men hvis tungene sprøstekes så blir de gode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (7 timer siden):

Ja. Du liker jo cabaret også. Altså bare rare ting. Da liker du torsketunger også. Helt sikkert. ;) 

Hvor får man tak i torsketunger?  Kan godt tenke meg å smake dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (6 timer siden):

Hvor får man tak i torsketunger?  Kan godt tenke meg å smake dem.

Min far fikk det tilsendt (med Hurtigruta?) direkte fra slekt i Lofoten den gangen jeg smakte det. Prøv Mega eller Meny, de har det sikkert eller kan få tak i. Aner ikke om det selges hos Rema og Kiwi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det endring i planer. Først skulle jeg og ungene bake pepperkaker til helga, men eldste skal på overnatting (juleavslutning) i -10 grader sammen med speideren på lørdag. Derfor var planen min å utsette bakingen to uker, men det hadde jeg ikke sagt til ungene. Men kl 07 ringte eldste litt stresset og spurte om vi heller kunne bake i dag. Han var redd jeg og lillebror skulle bake uten han. Jeg svarte at planen min var å utsette det, men at vi forsåvidt kan gjøre det i ettermiddag. Det syntes han var en bedre idé. 

Så siden det blir pepperkakebaking i dag må det bli noe veldig raskt og lett i dag. Så jeg tror det blir frossenpizza og oppkuttet salat i dag. Kunne så klart laget noe annet og bedre som går like fort som en pizza, men tenker det er greit å slippe så mye oppvask når vi må hive oss rundt rett etter middag. 😊 

Så ja. Det var den lange, og kanskje unødvendige opplysningen om hvorfor planen gikk fra fiskeboller i hvit saus med poteter og gulrøtter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 timer siden):

Min far fikk det tilsendt (med Hurtigruta?) direkte fra slekt i Lofoten den gangen jeg smakte det. Prøv Mega eller Meny, de har det sikkert eller kan få tak i. Aner ikke om det selges hos Rema og Kiwi.

Har en venninne som anbefalte torsketunger, så jeg bestilte (på Spar) en halv kilo. Det er det ekleste jeg har smakt! Ga meg sterke minner om en film jeg så for mange år siden, om noen som stekte et spøkelse 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det stekt laks, koker ut stekesjyet med creme fraiche og litt sitronpepper og salt og heller over laksen på fatene, til det har vi resten av kålstappen fra kotelettene i går. :) Enkelt og greit og godt! Og kanskje noen småtomater og litt agurk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg ut å spise med datteren og svigersønn, det gleder jeg meg til. Aller mest gleder jeg meg til at de kommer. Det er alltid så hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det kjøttpølse og hjemmelaget potetstappe og hakket, stekt løk og søtpotet til. Veldig godt!

Jeg har en del i frysen som burde vært spist opp, men det er diverse kjøttretter, og da må jeg finne på noe alternativt til dattera. I går hadde hun veganpølser, men kan ikke det i dag. Egentlig lettere å lage noe vegetarmat til alle, men da blir jeg ikke kvitt det jeg har i frysen (et kyllingbrett, flere pakker med kjøttkaker som svigermor har laget til oss, hjortekjøtt +++)

Har egentlig mest lyst på fisk, men da må jeg på butikken. Mangler melk og ost, så kanskje jeg må innom der ja.... Det er så UTROLIG kjedelig å handle mat :-OOOOOO 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (9 minutter siden):

I går ble det kjøttpølse og hjemmelaget potetstappe og hakket, stekt løk og søtpotet til. Veldig godt!

Jeg har en del i frysen som burde vært spist opp, men det er diverse kjøttretter, og da må jeg finne på noe alternativt til dattera. I går hadde hun veganpølser, men kan ikke det i dag. Egentlig lettere å lage noe vegetarmat til alle, men da blir jeg ikke kvitt det jeg har i frysen (et kyllingbrett, flere pakker med kjøttkaker som svigermor har laget til oss, hjortekjøtt +++)

Har egentlig mest lyst på fisk, men da må jeg på butikken. Mangler melk og ost, så kanskje jeg må innom der ja.... Det er så UTROLIG kjedelig å handle mat :-OOOOOO 

Kan hun ikke spise det samme to dager på rad? Det gjør vi ofte hos oss...

Jeg hadde ikke orket finne på egne middager til veggisen så ofte, da hadde jeg krevd at hun skulle finne på noe selv, lage en liste jeg kunne velge fra som passet sånn rimelig til tilbehøret til resten av familiens middager de dagene ikke alle spiser vegetar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 timer siden):

Kan hun ikke spise det samme to dager på rad? Det gjør vi ofte hos oss...

Jeg hadde ikke orket finne på egne middager til veggisen så ofte, da hadde jeg krevd at hun skulle finne på noe selv, lage en liste jeg kunne velge fra som passet sånn rimelig til tilbehøret til resten av familiens middager de dagene ikke alle spiser vegetar.

Joda, av og til kan hun det, men det var ingen rester frani går. Det blir fiskegrateng,  poteter og gulrot på alle tre nå snart 😊

Hun sulter heller enn måtte lage middag.... (litt overdrevet,  men bare litt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag tror jeg det blir svinefilet med oppkuttet salat fra i går og ris til. Og en liten dæsj mangodressing på risen. :) 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det vegetar kjøttdeig med dolmio og pastaputer, må lage litt middager som mannen får også. Han tar seg ofte bare brødskiver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet til langt på kveld i går, så da ble det speilegg og stekt spekeskinke på meg + salat.

Tror det blir akkurat det samme i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg og vennen min lage kjøttkaker. Usikker på om det blir tradisjonelt tilbehør eller om det blir noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...