Gå til innhold

Hva skal du ha til middag i dag?


Glitter

Anbefalte innlegg

I dag blir det stekte kyllingfileter med blomkålris og creme fraiche-saus av steksjyet + tomater og agurk. Nam! Lettvint og veldig godt! Tar den tiden det tar å steke kyllingfiletene, det er så deilig å slippe å vente på at poteter eller ris skal koke ferdig. :) Hurtigris er ikke godt så det brukte jeg ikke tidligere heller, brukte ris som skulle koke rundt 20 min, men tar jo lengre tid med oppkok og litt hvile etterpå så det gikk jo fort en halvtime før risen var klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (15 minutter siden):

I dag blir det stekte kyllingfileter med blomkålris og creme fraiche-saus av steksjyet + tomater og agurk. Nam! Lettvint og veldig godt! Tar den tiden det tar å steke kyllingfiletene, det er så deilig å slippe å vente på at poteter eller ris skal koke ferdig. :) Hurtigris er ikke godt så det brukte jeg ikke tidligere heller, brukte ris som skulle koke rundt 20 min, men tar jo lengre tid med oppkok og litt hvile etterpå så det gikk jo fort en halvtime før risen var klar.

Jeg er veldig glad i ris, men det er jo voldsomt mye som regnes som en porsjon ut ifra pakken. I går veide jeg opp 80g kokt ris og det var mer enn nok, sammen med oppkuttet salat. Det var langt mindre enn det som er oppgitt som en porsjon ifølge pakken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Grønnsakspannekaker høres ut som en interessant vri. Oppdater gjerne senere hva du synes da? 

Jeg skal ha laks med potet og rømme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (4 minutter siden):

Jeg drar opp denne igjen jeg. :) 

Idag tenkte jeg å prøve meg på grønnsakspannekaker med kjøttboller. Jeg følger denne oppskriften her: 

https://www.tv2.no/gmn/14677235?fbclid=IwAR3fum2Qxx86lQufwopYWEcooEuL_fsWsooLWK2NBdM7mL5NcFt-YFBfl3Q

Jeg har aldri prøvd å lage denne typen pannekaker, så jeg er ganske spent på resultatet :D

 

Aldri hørt om! 

Jeg tror det blir fylt kyllingfilet med kremost, couscous, oppkuttet salat/grønnsaker og en dressing av sweet chili og rømme. 

Ble tung mat på burger king i går så kjente dette fristet mer enn pizza. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hattifnattus
Glitter skrev (Akkurat nå):

Aldri hørt om! 

Jeg tror det blir fylt kyllingfilet med kremost, couscous, oppkuttet salat/grønnsaker og en dressing av sweet chili og rømme. 

Ble tung mat på burger king i går så kjente dette fristet mer enn pizza. 😊

Ikke jeg heller, at dette fantes var helt nytt for meg   😅 Men jeg elsker jo å prøve nye ting så jeg må jo prøve :D 

Å det hørtes godt ut! Bruker du naturell kremost eller har du noe med smak? :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (1 minutt siden):

Ikke jeg heller, at dette fantes var helt nytt for meg   😅 Men jeg elsker jo å prøve nye ting så jeg må jo prøve :D 

Å det hørtes godt ut! Bruker du naturell kremost eller har du noe med smak? :) 

 

Før har jeg brukt den grønne med urter, men jeg har bare spansk paprika. Hm. Nei jeg tror jeg skal kjøpe den grønne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
Glitter skrev (3 minutter siden):

Før har jeg brukt den grønne med urter, men jeg har bare spansk paprika. Hm. Nei jeg tror jeg skal kjøpe den grønne. :)

Spennende :) Jeg tror jeg skal prøve en variant av fylt kyllingfilet med snøfrisk til uken .Har fått skikkelig dilla på den med pepper og hvitløk under skinkeskivene på brødskiva, så det må da passe godt i kyllingfilet også? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
lyseblå skrev (11 minutter siden):

Grønnsakspannekaker høres ut som en interessant vri. Oppdater gjerne senere hva du synes da? 

Jeg skal ha laks med potet og rømme. 

Det skal jeg gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (2 minutter siden):

Spennende :) Jeg tror jeg skal prøve en variant av fylt kyllingfilet med snøfrisk til uken .Har fått skikkelig dilla på den med pepper og hvitløk under skinkeskivene på brødskiva, så det må da passe godt i kyllingfilet også? 🤔

Jeg liker ikke smaken av geitost, men sett bort fra det tror jeg det passer utmerket. 

Jeg spiser kremost hver dag jeg. Under skinke, ost, egg. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
Glitter skrev (3 minutter siden):

Jeg liker ikke smaken av geitost, men sett bort fra det tror jeg det passer utmerket. 

Jeg spiser kremost hver dag jeg. Under skinke, ost, egg. 😛

Nei da skjønner jeg at du sløyfer den😆 Jeg elsker smaken av geitost, både i brun og hvit utgave.  Samboeren min hater det :P 

Samme her, bare geitostversjonen. Synes det er så godt under så og si alt av kjøttpålegg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hattifnattus skrev (1 minutt siden):

Nei da skjønner jeg at du sløyfer den😆 Jeg elsker smaken av geitost, både i brun og hvit utgave.  Samboeren min hater det :P 

Samme her, bare geitostversjonen. Synes det er så godt under så og si alt av kjøttpålegg.

 

Går kun i fløtemysost her altså. Men jeg liker fetaost og parmesanost. Er vel geit i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biff med masse brokkoli, litt søtpotetfries og masse bearnaise! Har vært fast lørdagsmiddag det siste halvåret. 😁😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet matlysten. Så lager meg heller bare kylling, spagetti, rødløk, paprika og sweet chili saus. Mindre jobb og det fristet litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022

Ble mett av alt dette. Men jeg har også spist middag i dag. Hva, hvordan det får nevnes en annen gang. For meg er middagene utfordrende. Uansett mange gode tips her😎 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekemat her. Vi spiser trolig rester i morgen, evt. sammen med rester fra fredag, siden jeg er opptatt med øvelse og konsert fra tidlig på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
Glitter skrev (6 timer siden):

Går kun i fløtemysost her altså. Men jeg liker fetaost og parmesanost. Er vel geit i det?

Jeg tror ekte feta skal være saue og geitemelk i, mens den fra apetina som egentlig ikke er ordentlig fetaost er kumelk?  Parmesan er laget av kumelk :) 

Ja, jeg er skikkelig matnerd 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (6 minutter siden):

Jeg tror ekte feta skal være saue og geitemelk i, mens den fra apetina som egentlig ikke er ordentlig fetaost er kumelk?  Parmesan er laget av kumelk :) 

Ja, jeg er skikkelig matnerd 🤪

Min venn sa det med apentina ja, og han utfordrer ofte min rigiditet mtp matveien. Så jeg måtte smake "ekte" feta. Og den var god den og, men ikke bedre. Han utfordrer til og med min tvang rundt rekkefølge når man setter sammen en grateng, og om man kan ha annet krydder i. Jeg liker det alltid, men blir litt, tja, Asperger der og da. Hehe. 

Åja jeg trodde parmesanost var geit. Enn manchego? Jeg liker det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...