Gå til innhold

Hva skal du ha til middag i dag?


Glitter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hattifnattus skrev (2 minutter siden):

Hvis man "går på jakt" i grønnsaksskuffen da? :lol:

Nja... ;) Om man høster grønnsaker er man en sanker, da blir det vel en sankergryte, ikke en jegergryte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
Lillemus skrev (8 minutter siden):

Nja... ;) Om man høster grønnsaker er man en sanker, da blir det vel en sankergryte, ikke en jegergryte. ;)

joda, jeg bare prøvde å være morsom etter alt for lite søvn inatt :lol:

Forøvrig har jeg begynt å forberede grønnsakshage og fått plantet frø som skal bli til diverse grønnsaker, så kanskje det blir sankergryte på meg til høsten :D Har null peiling på hagearbeid og sånne ting, så jeg er spent på hva som overlever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hattifnattus skrev (19 minutter siden):

Hvis man "går på jakt" i grønnsaksskuffen da? :lol:

De har jo vegetar kjøttdeig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

De har jo vegetar kjøttdeig :)

Ja jeg har smakt noen forskjellige, mange er ikke så verst :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
hattifnattus skrev (Akkurat nå):

Ja jeg har smakt noen forskjellige, mange er ikke så verst :) 

Nei de er gode de :) Masse gode erstatninger for kjøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (1 time siden):

joda, jeg bare prøvde å være morsom etter alt for lite søvn inatt :lol:

Forøvrig har jeg begynt å forberede grønnsakshage og fått plantet frø som skal bli til diverse grønnsaker, så kanskje det blir sankergryte på meg til høsten :D Har null peiling på hagearbeid og sånne ting, så jeg er spent på hva som overlever.

Jeg har flyttet chili, paprika og tomater fra kjøkkendyrkeren (plantelys) til vinduskarmer i dag og sånn blomkål, knutekål, selleririot og agurker som nå står i kjøkkendyrkeren. :) Aner ikke om det blir noe av det, men det er nå artig å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Vi har rester av kokt ris i kjøleskapet.  Blir noe mix i panna da med ris, løk, gulrot, mais kanskje, kokosmelk +++?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (11 minutter siden):

Hmmm… i dag blir det vannsuppe med persille-blader som topping🍔

Vannsuppe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

I dag er jeg alene hjemme og det blir noen skiver svin ytrefilet, kidney-bønner og så koker jeg sammen sjyet med en god ss creme fraiche og litt mer krydder og heller over. Nam! Burde hatt litt grønnsaker da... De to siste dagene har jeg hatt det samme, men da med laks i stedet for svin. Er så kjapt og lettvint, tar jo ikke mange minuttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på Egon med ungene. Vil helst prøve å finne noe som ikke er junk for jeg spiste junk med vennen i går. Men Egon har vel mest usunn mat. Får se. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (1 minutt siden):

I dag vet jeg ikke enda, men i går prøvde jeg en ny oppskrift som var knallgod! (Vi hadde kyllingfilet til da..)

https://www.godt.no/oppskrift/8752/indisk-suppe-med-karrismak

47646733-7AB3-47B5-BDDA-67170AC76B89.webp

Den så god ut. Tror jeg må prøve den senere i uken 😊 Har tenkt tanken på å prøve litt andre oppskrifter enn det jeg alltid lager en stund nå, så nå skal jeg faktisk gjøre det. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva vi skal ha. Jeg bestemmer det som regel etter at jeg har kommet hjem 😄 I går hadde vi vegetarlasagne. Den er nydelig god! Hadde jeg vært alene, hadde jeg bare spist restene, men jeg regner med at 18-åringen har spist det opp når jeg kommer hjem 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...