Gå til innhold

Hva skal du ha til middag i dag?


Glitter

Anbefalte innlegg

Bøtteknotten
Orion skrev (1 minutt siden):

Den så god ut. Tror jeg må prøve den senere i uken 😊 Har tenkt tanken på å prøve litt andre oppskrifter enn det jeg alltid lager en stund nå, så nå skal jeg faktisk gjøre det. Takk for tips!

Bare hyggelig. Det står 4 porsjoner på oppskriften, bare vær klar over at de da beregner til 4 voksne store mannfolk som er over gjennomsnittet glad i suppe 🤣 men altså, er god å varme opp igjen eller fryse!

I morgen skal jeg lage Linda Stuhaug sin tacopai, den er utroooolig god! 
https://lindastuhaug.no/enkel-knallgod-tacopai-med-grov-bunn

 

 

3099D927-88CB-44A3-8156-55CAE46490DF.webp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bøtteknotten skrev (9 minutter siden):

I dag vet jeg ikke enda, men i går prøvde jeg en ny oppskrift som var knallgod! (Vi hadde kyllingfilet til da..)

https://www.godt.no/oppskrift/8752/indisk-suppe-med-karrismak

47646733-7AB3-47B5-BDDA-67170AC76B89.webp

Den så nydelig ut! Vil lage den, men ikke i dag. Rekker ikke handle, så jeg tror faktisk det bare blir ostesmørbrød på oss 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får besøk av en venninne og har laget chilli con carne.  Karbonadedeig, løk, paprika og mail og tomatpuré har nå stått og kokt i tre timer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (3 minutter siden):

Bare hyggelig. Det står 4 porsjoner på oppskriften, bare vær klar over at de da beregner til 4 voksne store mannfolk som er over gjennomsnittet glad i suppe 🤣 men altså, er god å varme opp igjen eller fryse!

I morgen skal jeg lage Linda Stuhaug sin tacopai, den er utroooolig god! 
https://lindastuhaug.no/enkel-knallgod-tacopai-med-grov-bunn

 

 

3099D927-88CB-44A3-8156-55CAE46490DF.webp

Haha, greit å vite 😂 Tacopaien så også veldig god ut, skal definitivt lage den og en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (12 minutter siden):

Jeg får besøk av en venninne og har laget chilli con carne.  Karbonadedeig, løk, paprika og mail og tomatpuré har nå stått og kokt i tre timer,

Hvordan smaker kokt mail? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dorthe skrev (1 time siden):

Jeg får besøk av en venninne og har laget chilli con carne.  Karbonadedeig, løk, paprika og mail og tomatpuré har nå stått og kokt i tre timer,

Av nysgjerrighet - hvorfor koker du karbonadedeig, løk, paprika og mail (melk? mel?) så lenge? 

Blir ikke grønnsakene veldig slappe og kjøttet veldig tørt og utkokt da? Jeg hadde skjønt det om du brukte rent kjøtt (som i bouef en daub og lignende gryter), men karbonadedeig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (3 timer siden):

Av nysgjerrighet - hvorfor koker du karbonadedeig, løk, paprika og mail (melk? mel?) så lenge? 

Blir ikke grønnsakene veldig slappe og kjøttet veldig tørt og utkokt da? Jeg hadde skjønt det om du brukte rent kjøtt (som i bouef en daub og lignende gryter), men karbonadedeig? 

En liten skrivefeil.  Det er mais.  Og glemte å skrive opp bønner. 
Koker det så lenge fordi jeg synest det gir bedre smak og fordi jeg ikke visste helt sikkert når de kom.  Og så tåler ikke jeg annet enn slappe grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (6 timer siden):

Den så nydelig ut! Vil lage den, men ikke i dag. Rekker ikke handle, så jeg tror faktisk det bare blir ostesmørbrød på oss 😄

Her ble det to brødskiver med to egg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (2 timer siden):

Her ble det to brødskiver med to egg😊

Det ble faktisk ferdiglaget middag på meg! Jeg kom hjem fra jobb til en 18 åring som plutselig hadde fått lyst til å lage middag! Det skjer sånn ca en gang i måneden.... 

Så det ble pasta carbonarasaus, tagliatelle og stekte veganpølser. Mmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Det ble faktisk ferdiglaget middag på meg! Jeg kom hjem fra jobb til en 18 åring som plutselig hadde fått lyst til å lage middag! Det skjer sånn ca en gang i måneden.... 

Så det ble pasta carbonarasaus, tagliatelle og stekte veganpølser. Mmmm!

Så flott!    Det er gøy når poden slår til😊 Det hørtes godt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se - i dag blir det litt rester fra i går, vi hadde igjen blomkål-sellerirot-mos og bacon og så har jeg tatt opp to karbonader. Kjapt og lettvint etter kveldsvakt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Skal vi se - i dag blir det litt rester fra i går, vi hadde igjen blomkål-sellerirot-mos og bacon og så har jeg tatt opp to karbonader. Kjapt og lettvint etter kveldsvakt. :) 

Er det er helt måltid? Hvordan lager du det?

Anonymkode: a1203...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det er helt måltid? Hvordan lager du det?

Anonymkode: a1203...825

Varmer opp mosen (micro eller i kjelen), slenger karbonadene og baconet i stekepanna. Ferdig på få minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget hjemmelaget fiskegrateng i går, og vi spiste ca halvparten, så i dag tenker jeg at vi tar det igjen. Det er godt, og ekstra greit når maten allerede er ferdig og bare skal varmes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...