Gå til innhold

Hva skal du ha til middag i dag?


Glitter

Anbefalte innlegg

Ekstra skrev (6 minutter siden):

Løk, hvitløk, litt chili, salt og masse pepper, så tror jeg denne kunne blitt knallgod 🤞

Det var nok salt og pepper i den, men løk og hvitløk hadde gjort seg, ja! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (2 timer siden):

I dag blir det laks med ovnsbakt gulrot og kålrot og saus av stekesjyet til laksen kokt ut med crème fraiche. Nam! 

Her ble det ovnsbakt laks med potet, kålrotstappe og brokkoli.  Veldig godt. Har spist på et sted jeg er mye og som også serverer middag noen dager i uka. Veldig kjekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Bøtteknotten

Måtte få opp denne igjen, og håper på inspirasjon til noe middag 😇 Matlysten har tatt seg totalt ferie, og det er noe upraktisk når mannen er bortreist.. Lage mat er greit, men å komme på.. 😝

 

Bare for å bidra hadde vi søtpotetsuppe med topping av stekt pepperoni/purre/hvite bønner i går. Den toppingen fikk vi i en matkasse for et par år siden, og har hatt jevnlig siden. Veldig god til mange slags supper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (18 timer siden):

Måtte få opp denne igjen, og håper på inspirasjon til noe middag 😇 Matlysten har tatt seg totalt ferie, og det er noe upraktisk når mannen er bortreist.. Lage mat er greit, men å komme på.. 😝

 

Bare for å bidra hadde vi søtpotetsuppe med topping av stekt pepperoni/purre/hvite bønner i går. Den toppingen fikk vi i en matkasse for et par år siden, og har hatt jevnlig siden. Veldig god til mange slags supper!

Har en halvkilo pepperoni i fryseren, så kjekt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også lage, til den som tåler det:

Svin i sursøt saus. Prosjekt rydde ut av fryseren. Fant first price sursøt saus i matboden, og svinestrimler i fryseren. Da er jo saken grei. Tilsetter marinade av kjøttet, litt sesamfrø (hvor kjøper jeg det hen? Må jeg på Meny?) og kanskje noen grønnsaker. Og ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteknotten
Subkutant skrev (12 minutter siden):

Skal også lage, til den som tåler det:

Svin i sursøt saus. Prosjekt rydde ut av fryseren. Fant first price sursøt saus i matboden, og svinestrimler i fryseren. Da er jo saken grei. Tilsetter marinade av kjøttet, litt sesamfrø (hvor kjøper jeg det hen? Må jeg på Meny?) og kanskje noen grønnsaker. Og ris.

Sesamfrø har de overalt, her iallfall. Både Extra, Rema, Kiwi…

Jeg er glad i sursøt, men tror jeg er den eneste i familien 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde fiskegrateng og poteter i går. Bare sånn ferdig kjøpt frossen, men helt greit. I dag vet jeg ikke hva vi skal ha.... Lenge siden vi har hatt noe med søtpotet. Kanskje det hadde vært noe. Det blir sein middag, fordi vi har planlagt tur i skogen etter jobb, mens det er lyst. Vet ikke om vi rekker det da 😄 Men jeg kommer til å svinge innom denne tråden igjen før jeg bestemmer meg endelig for middag i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (2 minutter siden):

Sesamfrø har de overalt, her iallfall. Både Extra, Rema, Kiwi…

Jeg er glad i sursøt, men tror jeg er den eneste i familien 😂 

Jeg tipper kidsa pirker i maten og nekter å spise ;)

Men jeg er litt sånn at man får ete det man får servert. Jeg hater sursøt saus, men partneren min liker det. Så vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre jeg velger å dra hjem i dag også så er det kjip sykehusmat. Og drar jeg hjem blir det vel uansett bare noe mikromat for energien er ikke helt der. I går droppet jeg middagen like greit. 

Men i morgen tror jeg det blir kyllingfilet, paprika, rødløk kanskje en raspet gulrot og masse krydder som karri, chili, hvitløk etc. Sammen med eggnudler eller spagetti og en dæsj ketsjup. Høres vel rart ut med den ketsjupen oppi, men det passer inn. 

Evt lager jeg taco og spiser gjennom hele helgen. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg tenkt fiskekarboande for jeg trodde vi hadde det i fryseren, men det hadde vi ikke så vi endte på ostesmørbrød.

I dag har jeg tenkt sei i parmesan- og paprikasaus med blomkål-sellerirot-mos til. Men dersom mannen har pizza på jobb som han snakket om, så blir det i morra og så tar jeg noe annet i dag. Egg eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går spiste vi fetaost- og spinatpai. I dag blir det gratinert løksuppe før jeg drar på styremøte. Jeg lager stor porsjon når jeg først lager, og har alltid en boks eller ti i frysen - kjekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (57 minutter siden):

I dag blir det pytt i panne med stekt egg og sylteagurk til.

Sylteagurk hører ikke med i den retten. 

Anonymkode: a6935...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Sylteagurk hører ikke med i den retten. 

Anonymkode: a6935...b04

Vi synes det passer derfor har vi det med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Ble bare toro/Fjordland i både går og i dag. Jeg må jobbe med dette i neste uke. Å faktisk lage meg mat. :) Mikro vafler og mikro middag ble det i går og i dag. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det biff, pommes frites og salat. Jeg valgte ikke menyen, men skal bli godt, tror ikke jeg har spist rødt kjøtt på en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...