Gå til innhold

"Markedsverdi" på eldre kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liviane skrev (På 7.12.2021 den 23.11):

 

Jeg kan heller ikke være uten en mann. For meg handler det om kjærlighet, trygghet, sex, noen å dele hverdagen og livet med. Tror de fleste ønsker seg dette enten de er kvinner eller menn. Tror det er ganske vanlig faktisk ;)

Enig. Jeg ønsket også å finne en ny etter at jeg ble skilt. Ikke fordi jeg ikke klarte meg alene, men fordi jeg ønsket en livsledsager. 

Grendel skrev (På 8.12.2021 den 14.54):

Nå handler ikke "mate value" teorien bare om utseendet. Den sier at kvinner gudskjelov ikke er så opptatt av utseendet. De er kanskje mer opptatt av hva mannen gjør med livet sitt.

Jeg har ikke sett på forskning, men det har blitt presentert som en sannhet i alle år. Jeg er litt tilbøyelig til å tro det når jeg ser at Petter Stordalen har en fjong kjæreste på 31. 

Man kak ikke ta Petter som bevis for at dette er en allmenn regel. De færreste menn på snart 60 år har/får fjonge kjærester på 30. 

Grendel skrev (På 9.12.2021 den 18.16):

Jeg så debatten. Det virker som om kritikken går på hvor klokt de opptrer. Jeg la merke til at ingen fagpersoner, heller ikke motstanderne, argumenterte mot at folk får mindre "mate value" med årene. Det handlet mest om at det var et uklokt og destruktivt budskap.

Når det gjelder selve teorier så vet jeg ikke hva jeg skal mene. Er det egentlig én teori? Jeg er generelt skeptisk til å bruke evolusjon til å forklare alt mulig, selv om vi er et produkt av evolusjon.

Jeger også generelt skeptisk til generalisering. Man finner kanskje en 10% forskjell på preferansene til menn og kvinner, og konkluderer med at "menn er slik, og kvinner er sånn". "Menn går etter fin kropp, kvinner går etter penger."

Ja, generaliseringen er en stor del av problemet her. Menn er slik. Kvinner er sånn. Ja, det finnes noen menn som helst går etter betydelig yngre kvinner, og noen av dem lykkes også. Men de fleste både kvinner og menn ønsker seg mer jevnaldrende partnere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gode argumenter fra kvinner ( og menn )  kan ikke trumfe biologien. Man kan ikke kreve å være like attraktiv *i markedet* etter fylte 40-50 år. Dette begrepet *markedsverdi* klarer en ungdomsskoleelev å se forbi, dette ble bare en ren fornærmelse og påminnelse om livets realitet. Det er heller ingen grunn til å bli fornærmet, attraktivitet handler ikke bare om å være mest mulig fast i fisken. Vet ikke modne kvinner dette? De som har skjønt det er attraktive lenge etter 50-tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (På 14.12.2021 den 22.08):

Kanskje på tide å ta rollen som subjekt i eget liv?

Det er jeg. 
 

For øvrig står jeg på at markedet for godt voksne kvinner er mindre enn markedet for godt voksne menn. Sannsynligheten for at en yngre kvinne ser beundrende på en eldre mann, er mye større enn motsatt.  
 

Ingen vil tenke så mye over om Ola på 45 blir sammen med Anne på 30. Blir derimot Lise på 45 sammen med Tor på 30, er det garantert gjenstand for mer oppmerksomhet. 
 

Det dreier seg heller ikke bare om å være fast nok i fisken, men at en del menn faller for det «duggfriske» i sinn og væremåte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...