Gå til innhold

hjelp til øking


monli

Anbefalte innlegg

Jeg har ei datter på 6 1/2 mnd. Fullammet til jeg begynte med fast føde da hun var 4 mnd. Har gitt henne tillegg etter jeg har ammet til hvert måltid siden det virker som jeg har lite melk. Nå er hun lite interessert i puppen. Hun vet nok at flasken kommer etterpå, og at melken kommer fortere fra den. Pumper meg morgen og kveld for å holde liv i melkeproduksjonen. Får ikke ut mer enn 70-80 ml tilsammen ved hver pumping. Synes det er trist å ikke skulle amme lenger, så jeg håper å få fart i melkeproduksjonen igjen. Har ikke prøvd annet enn å pumpe, så jeg tar gjerne i mot gode råd. Har hørt at 1-2 flasker alkoholfritt øl om dagen skal hjelpe, men jeg liker ikke øl. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære monli.

Når barna er så stort som 6 måneder kan det være lurt å gi tillegg på kopp. Da kan det være større muligheter for at barnet ikke så lett avviser brystet eller blir mer interessert igjen. Mange kvinner har god erfaring fra å øke melkeproduksjonen med akupunktur, men man må selvfølgelig fortsette å stimulere brystet ved amming eller pumping. Om melkeproduksjonene øker er det større sjanse for at barnet vil ta brystet.Rikelig drikke med vanlig vann er også verdt å prøve. Her er det varierende informasjon fra forskningen, men masse vann er ikke skadelig og mange kvinner sier at de merker gode resultater ved å øke væske inntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Helios ammete har hjulpet meg (fåes på apoteket, følg bruksanvisningen), samt å drikke et stort glass vann ca hver-annenhver time hele dagen/kvelden, og også vann på natten etter amming. I det hele tatt drikke mye, uansett hva det er, men da er vel vann tross alt best. Silt havresuppe skal også være bra for produksjonen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...