Gå til innhold

Nå gir jeg meg....


Gjest ilse

Anbefalte innlegg

... for nå orker jeg ikke mer pumping.

Har ammet, pumpet og ammet om hverandre i snart 6 uker pga. liten vektoppgang. Nå er gullet snart 5 måneder, og jeg sp... snart av hele pumpen. Og for sikkerhets skyld så nekter han å ta puppen og! Så nå topper det seg!

Han legger godt på seg, og idag begynte vi med grøt introduksjon. Så jeg pumper det jeg kan, det får han så på flaske - og så tillegget etter på. Om natten godtar han puppen, så da får han ett til to måltider.

Nå har jeg snart senebetennelse i begge armene pga. pumpingen, jeg kjenner det i skuldrene - og jeg blir utrolig sliten av dette.

Og så får jeg så dårlig samvitighet fordi jeg vet at han har godt av hver dråpe jeg kan skvise ut.....

Så nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, vil han ikke ta puppen iløpet av de neste dagene tror jeg vi må anse puppestasjonen som nedlagt.

Takker for gode råd tidligere - og håper dere alle får en fin avslutning på påsken.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Min bestevenninne er fôret opp på kumelk og sukkervann (70-årene). Hun har aldri vært syk, aldri tatt en pencillinkur og er det sprekeste mennesket jeg kjenner.

Ammehysteriet er litt vel stort. Gi deg nå, flott innsats, og la gullongen få alskens annen god mat. Erstatning er flott mat, sammensatt på den beste måten.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo 5 måneder, så da har du jo allerede gjort en stor innsats! Men hvis du orker kan du jo fortsette å amme om natten en stund til.. så får han ihvertfall litt morsmelk? Det må ikke være alt eller ingenting heller. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at du gjør som gyrken sier. La barnet få en gang om dagen, kanskje fortrinnsvis morgen for da har du sannsynligvis mest. Vet ikke helt om jeg støtter den natte-puppen... Prøv heller å la barnet få sove hele natten.

Slapp av nå, det har også barnet godt av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

du har vært kjempeflink og trenger ikke ha dårlig samvittighet i det hele tatt....

du kan jo gi de to nattmåltidene så lenge det er melk der og du orker (sånn for kosen sin skyld)

lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...