Gå til innhold

Jeg skjønner ikke hvor merkene har kommet fra

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg leier en leilighet og det som er, er at det har kommet merker på kjøkkenbenken. Jeg kan virkelig ikke huske at de var der da jeg flyttet inn og jeg er også ganske så sikker på at det ikke er jeg som har forårsaket dem. Det er streker og ser ut som noen har skjært med kniv. 

Så vidt jeg har klart å tenke meg frem til så kan det være:

1. De har alltid vert der, jeg har bare ikke tenkt over det
  2. Det er jeg som har laget dem, jeg bare husker det ikke
  3. Noen andre har laget dem etter at jeg flyttet inn
  4. Kanskje huseier? Klarer ikke skjønne hvem andre

Nå er jeg mest bare veldig redd for at jeg har laget dem uten å huske det, hva annet kunne jeg ha gjort uten å huske!?!

Anonymkode: baab7...f0d

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ingen? 

Tror du seriøst selv at huseier eller noen andre har vært inne i din bolig og laget merker i kjøkkenbenken din? 

Enten så var merkene der da du flyttet inn eller så har du selv laget dem uten  legge merke til det. 

AnonymBruker

Du kunne kosta på deg et bilde da :P 

Kanskje noe skarpt satt fast på kluten når du vasket over så det lagde riper uten at du så det før etterpå en gang ?

Det er uansett omtrent umulig for oss å vite HVEM som har laget noen riper i en benk 😅

Anonymkode: 34e19...22c

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.4.2022 den 13.54):

Jeg leier en leilighet og det som er, er at det har kommet merker på kjøkkenbenken. Jeg kan virkelig ikke huske at de var der da jeg flyttet inn og jeg er også ganske så sikker på at det ikke er jeg som har forårsaket dem. Det er streker og ser ut som noen har skjært med kniv. 

Så vidt jeg har klart å tenke meg frem til så kan det være:

1. De har alltid vert der, jeg har bare ikke tenkt over det
  2. Det er jeg som har laget dem, jeg bare husker det ikke
  3. Noen andre har laget dem etter at jeg flyttet inn
  4. Kanskje huseier? Klarer ikke skjønne hvem andre

Nå er jeg mest bare veldig redd for at jeg har laget dem uten å huske det, hva annet kunne jeg ha gjort uten å huske!?!

Dette har jeg lest om dør, men kan hende var det en annen som hadde nøyaktig samme spørsmålet for en stund siden. Jeg tenker at 2) er det mest sannsynlige; du har selv laget merkene, men var ikke oppmerksom akkurat da.

Kan hende merkene kan tilnærmet fjernes på en enkel måte, men det kommer helt an på hva benken er laget av og hvordan den er behandlet.

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 timer siden):

Tror du seriøst selv at huseier eller noen andre har vært inne i din bolig og laget merker i kjøkkenbenken din? 

Enten så var merkene der da du flyttet inn eller så har du selv laget dem uten  legge merke til det. 

Nei, tror ikke på det sånn 100% og ser at det er usannsynlig, synes bare det virket som en mulighet når jeg absolutt virkelig ikke husker å ha laget dem selv.

AnonymBruker
Ekstra skrev (20 minutter siden):

Dette har jeg lest om dør, men kan hende var det en annen som hadde nøyaktig samme spørsmålet for en stund siden. Jeg tenker at 2) er det mest sannsynlige; du har selv laget merkene, men var ikke oppmerksom akkurat da.

Kan hende merkene kan tilnærmet fjernes på en enkel måte, men det kommer helt an på hva benken er laget av og hvordan den er behandlet.

Det er ett godt spørsmål. Aner ikke hva den er laget av eller er behandlet. Hvor mye vil det koste om den må byttes ut?

Jeg har også lest dette før. 

Er du seriøs når du spør om hvor mye det vil koste å kjøpe ny benkeplate, når du ikke vet hva den er laget av eller oppgir noe mål? Tror du at vi kan gi deg et fornuftig svar 😄😄😄?

AnonymBruker
påskelilje skrev (9 minutter siden):

Jeg har også lest dette før. 

Er du seriøs når du spør om hvor mye det vil koste å kjøpe ny benkeplate, når du ikke vet hva den er laget av eller oppgir noe mål? Tror du at vi kan gi deg et fornuftig svar 😄😄😄?

Ja, det var dumt av meg... Hva om en sier den billigste benkeplaten på 1-2 meter?

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, det var dumt av meg... Hva om en sier den billigste benkeplaten på 1-2 meter?

Om du skal bytte den ut må du nok bytte den med en som er lik den som er der nå. Man bytter i alle fall ikke en skikkelig heltreplate med en billig laminat... 

Vi hadde en lignende situasjon da leieboer her flyttet, vedkommende visste ikke hva en brødfjøl er tydeligvis og hadde skåret opp brød direkte på benken i årevis. Det ble løst ved at platen ble slipet ned og behandlet på nytt. Vi hadde ikke godtatt bytte mot den billigste laminaten for å si det sånn. 

hipohopp2022
Lillemus skrev (3 timer siden):

Om du skal bytte den ut må du nok bytte den med en som er lik den som er der nå. Man bytter i alle fall ikke en skikkelig heltreplate med en billig laminat... 

Vi hadde en lignende situasjon da leieboer her flyttet, vedkommende visste ikke hva en brødfjøl er tydeligvis og hadde skåret opp brød direkte på benken i årevis. Det ble løst ved at platen ble slipet ned og behandlet på nytt. Vi hadde ikke godtatt bytte mot den billigste laminaten for å si det sånn. 

🙊 Gav du leieboer en instruksjon på hva en brødfjøl var da…?🙊

Endret av hipohopp2022
hipohopp2022 skrev (35 minutter siden):

🙊 Gav du leieboer en instruksjon på hva en brødfjøl var da…?🙊

Dette var et voksent menneske så det skulle ikke være nødvendig. Selv mine barn har alltid visst at man ikke skjærer brød direkte på kjøkkenbenken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...