AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 Del Skrevet 14. april 2022 Hva er det egentlig som gjør at jeg aldri får venner? Jeg er snart 28 år. Jeg forsøker være åpen, ta kontakt. Men det virker ikke som det går bare. Gjennom hele videregående gikk jeg i tre forskjellige klasser, ble aldri kjent med noen. Samme med fritidsaktivitetene jeg har vert med på. Ridning, kor, kampsport, bueskyting, hvu, røde kors, ble ikke kjent med noen der heller. Hva kan det være jeg gjør feil? Anonymkode: d00bc...f97 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466186-hva-er-det-egentlig-som-gj%C3%B8r-at-jeg-aldri-f%C3%A5r-venner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekstra Skrevet 14. april 2022 Del Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hva er det egentlig som gjør at jeg aldri får venner? Jeg er snart 28 år. Jeg forsøker være åpen, ta kontakt. Men det virker ikke som det går bare. Gjennom hele videregående gikk jeg i tre forskjellige klasser, ble aldri kjent med noen. Samme med fritidsaktivitetene jeg har vert med på. Ridning, kor, kampsport, bueskyting, hvu, røde kors, ble ikke kjent med noen der heller. Hva kan det være jeg gjør feil? Anonymkode: d00bc...f97 Ikke godt å si, men jeg lurer på om du i tilstrekkelig grad viser genuin interesse for andre - hvordan de har det og hva de tenker om ulike ting. Det er ofte et godt utgangspunkt for å etablere kontakt. Mulig dette bare er et skudd i blinde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466186-hva-er-det-egentlig-som-gj%C3%B8r-at-jeg-aldri-f%C3%A5r-venner/#findComment-4089390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 Del Skrevet 14. april 2022 Ekstra skrev (5 minutter siden): Ikke godt å si, men jeg lurer på om du i tilstrekkelig grad viser genuin interesse for andre - hvordan de har det og hva de tenker om ulike ting. Det er ofte et godt utgangspunkt for å etablere kontakt. Mulig dette bare er et skudd i blinde. Det er et godt spørsmål. Jeg er interessert i andre, men jeg vet ikke om jeg klarer vise det på en god nok måte? Så er ikke sikkert at det blir oppfattet genuint? Jeg er også veldig introvert og nervøs når jeg møter nye mennesker, som jo gjør det ennå vanskeligere å skulle være genuin føler jeg. Anonymkode: d00bc...f97 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466186-hva-er-det-egentlig-som-gj%C3%B8r-at-jeg-aldri-f%C3%A5r-venner/#findComment-4089392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 Del Skrevet 18. april 2022 Kan fortelle litt hvordan jeg møter nye mennesker. Kanskje det er lettere å si hvorfor jeg ikke får til å få venner da? Anonymkode: d00bc...f97 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466186-hva-er-det-egentlig-som-gj%C3%B8r-at-jeg-aldri-f%C3%A5r-venner/#findComment-4089975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 Del Skrevet 18. april 2022 Kan fortelle litt hvordan jeg møter nye mennesker. Kanskje det er lettere å si hvorfor jeg ikke får til å få venner da? Når jeg møter noen så introduserer jeg meg, sier da som oftest bare navnet mitt. Så forsøker jeg komme med en generell kommentar: f.eks "fint vær i dag" eller lignende. Videre kan jeg gjerne spørre hvor de er fra, hva de gjorde i helgen eller andre temaer. Problemet er at det som oftest stopper helt opp der og det bare blir ubehagelig stillhet. Med mindre personen er veldig god på å holde samtaler da. Jeg tror problemet mitt i stor grad er det at jeg ikke klarer spille videre på det personen sier. Jeg forsøker virkelig å vise interesse for personen, men ofte får jeg ikke helt respons tilbake. Ett eksempel er at jeg spurte den nye kollegaen min hva hun hadde gjort i helgen og da svarte hun bare "var på besøk til venninnen min", Og der stoppet samtalen. Hun spurte ikke om hva jeg hadde gjort eller noe. Jeg klarer greit å fortelle om det jeg gjør, som hvor jeg jobber hobbyene mine, eller hva jeg gjorde i helgen, men blir det mer personlig sliter jeg. Anonymkode: d00bc...f97 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466186-hva-er-det-egentlig-som-gj%C3%B8r-at-jeg-aldri-f%C3%A5r-venner/#findComment-4089976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 19. april 2022 Del Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (På 18.4.2022 den 10.16): Kan fortelle litt hvordan jeg møter nye mennesker. Kanskje det er lettere å si hvorfor jeg ikke får til å få venner da? Når jeg møter noen så introduserer jeg meg, sier da som oftest bare navnet mitt. Så forsøker jeg komme med en generell kommentar: f.eks "fint vær i dag" eller lignende. Videre kan jeg gjerne spørre hvor de er fra, hva de gjorde i helgen eller andre temaer. Problemet er at det som oftest stopper helt opp der og det bare blir ubehagelig stillhet. Med mindre personen er veldig god på å holde samtaler da. Jeg tror problemet mitt i stor grad er det at jeg ikke klarer spille videre på det personen sier. Jeg forsøker virkelig å vise interesse for personen, men ofte får jeg ikke helt respons tilbake. Ett eksempel er at jeg spurte den nye kollegaen min hva hun hadde gjort i helgen og da svarte hun bare "var på besøk til venninnen min", Og der stoppet samtalen. Hun spurte ikke om hva jeg hadde gjort eller noe. Jeg klarer greit å fortelle om det jeg gjør, som hvor jeg jobber hobbyene mine, eller hva jeg gjorde i helgen, men blir det mer personlig sliter jeg. Anonymkode: d00bc...f97 Det ER vanskelig når den andre ikke gir respons. Det som kanskje blir feil, er at du muligens er litt for ivrig, slik at det nesten blir et "intervju", og det kan lett bli litt krampaktig. Husk også på at stillhet ikke nødvendigvis er ubehagelig - la den andre personen slippe til også, noen trenger litt tid til å lytter og tenke over det du sier og så svare deg. Det kan også være fint å gjøre noe mens en blir kjent, f.eks. gå tur eller fikse noe /vårpuss på sykkelen, luke i hagen, skifte dekk på bilen etc, slik at en ikke bare sitter og prater. Når jeg treffer nye mennesker, så er det jo som regel i en eller annen setting, og da kan en jo snakke om den settingen, f.eks. en konsert, en gudstjeneste, et skirenn, en fotballkamp, dugnad i nabolaget etc. Dersom praten går greit rundt disse ufarlige tingene, kan en jo by litt mer av seg selv etter hvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466186-hva-er-det-egentlig-som-gj%C3%B8r-at-jeg-aldri-f%C3%A5r-venner/#findComment-4090235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.