Gå til innhold

Hvorfor liker svensker/nordmenn ytringsfriheten fortsatt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.nrk.no/urix/nye-opptoyer-i-sverige-_-fem-politifolk-skadet-1.15933652

Så nyhetssaken om opptøyene i sverige, og fatter ikke hvordan folk kan forsvare at folk har ytringsrett til å brenne hellige bøker og slikt. Bør vi stramme inn ytringsfriheten for å forhindre slike opptøyer, eller bør folk fortsatt ha ytringsfrihet i sverige/norge mener dere?

Kjør debatt !

Anonymkode: 15de1...2bd

Fortsetter under...

AnonymBruker
Hugo Hylster skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig skal vi ha full yttringsfrihet. 

Men hvordan løser du slike problemer da da? Skal du sette alle opptøyerene i fengsel eller noe? Blir vanskelig i praksis når det er så mange av dem. Ideellt sett bør folket ha holdninger som passer med lovverket, hvis store mengder folk mener en ting og lovverket en annen ting blir det dårlig match 🤔 

Ytringsfrihet er greit.

Provokasjoner, med det eneste formål å støte noen eller provosere, være seg høyreekstreme, blitzere eller fjoller som danser i gatene i stringtruse, er jeg mer skeptisk til. Egentlig synes jeg ikke politiet burde blande seg. Får de bank, så var det vel det de ville.

Endret av ISW
Hugo Hylster
14 minutes ago, AnonymBruker said:

Men hvordan løser du slike problemer da da? Skal du sette alle opptøyerene i fengsel eller noe? Blir vanskelig i praksis når det er så mange av dem. Ideellt sett bør folket ha holdninger som passer med lovverket, hvis store mengder folk mener en ting og lovverket en annen ting blir det dårlig match 🤔 

Det er bare store deler av en viss subgruppe dom mener dette. De bør man kunne håndtere.

AnonymBruker
ISW skrev (11 minutter siden):

Ytringsfrihet er greit.

MEN

ikke ytringer jeg misliker

Virker som at mange har forskjellige definisjoner på ordet ytringsfrihet, mulig det var derfor den forrige tråden gikk i dass også, virker som mye annet av språket vårt, blir vanskelig å snakke sammen når alle har forskjellige definisjoner av alle ordene våres.

Den første svarte kvinnelige personen (angivelig) ble utvalgt til høyesterett i USA. Og alle artiklene hyllet henne for å være den første svarte kvinnelige høyesterettsdommeren. Men noe sjookerende skjedde , hun ble spurt om hva en kvinne var. Nei det visste hun ikke 🤣.

Dette er verden i år 2022. Ingen ord betyr noe som helst lenger, så å diskutere no som helst er helt umulig. For en suppe. 😝

ISW skrev (14 minutter siden):

Får de bank, så var det vel det de ville.

Spillteori indikerer at utfallet på slikt ikke blir helt så enkelt som du håper, tror det er forsøkt en del steder også å droppe politi og det blir mer "vill vest" enn "de jeg misliker får bank", "dessverre" 😛 

Annonse

Hugo Hylster
37 minutes ago, ISW said:

Ytringsfrihet er greit.

Provokasjoner, med det eneste formål å støte noen eller provosere, være seg høyreekstreme, blitzere eller fjoller som danser i gatene i stringtruse, er jeg mer skeptisk til. Egentlig synes jeg ikke politiet burde blande seg. Får de bank, så var det vel det de ville.

Mobben skal styre med andre ord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...