Gå til innhold

Drikke pils på en tirsdag ?

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg svarer sånn jeg gjør:

For meg er grunnen til at man drikker viktigere enn hvor mange øl man for øyeblikket drikker. Jeg mener at hvis man f.eks. drikker for å slippe unna vonde følelser, eller for å slippe abstinenser, så er det et betydelig problem selv om det bare er 1-2 øl. For da er veien kort til 3-4, og mer og mer. 

Derfor blir jeg litt bekymret når folk sitter alene og drikker. For all del, mange trives i eget selskap. Men det bekymrer likevel mer enn om man drar ut med venner, eller tar et glass vin til en god middag.

Fortsetter under...

AnonymBruker
ISW skrev (11 minutter siden):

For meg er grunnen til at man drikker viktigere enn hvor mange øl man for øyeblikket drikker. Jeg mener at hvis man f.eks. drikker for å slippe unna vonde følelser, eller for å slippe abstinenser, så er det et betydelig problem selv om det bare er 1-2 øl. For da er veien kort til 3-4, og mer og mer. 

Derfor blir jeg litt bekymret når folk sitter alene og drikker. For all del, mange trives i eget selskap. Men det bekymrer likevel mer enn om man drar ut med venner, eller tar et glass vin til en god middag.

Bekymrer du deg ofte for andre? 

Anonymkode: 9979e...bf5

AnonymBruker
ISW skrev (17 minutter siden):

Syntes også vi vennløse skal få lov å drikke.

Anonymkode: 23504...ea5

AnonymBruker
ISW skrev (1 time siden):

Vil du si man er alkoholiker hvis man drikker noen enheter hver dag kun for kos alene..? Sett ut fra forhold om at man fungerer ellers i livet mtp på jobb/skole. 

Anonymkode: 82841...b10

Annonse

ISW skrev (4 timer siden):

Det kan vel tenkes at også folk som "sitter alene og drikker", gjør det i forbindelse med en god middag? Også enslige kan lage seg noe godt f.eks. på fredagskvelder.  De færreste voksne drar ut hver eneste fredag og lørdag selv om de ikke er i noe forhold. Hvis det er helt greit at et samboerpar deler en vinflaske hjemme hos seg selv, hvorfor kan ikke en enslig person få drikke halvparten i sitt hjem? 

Jeg forstår ikke hvorfor f.eks. ost, kjeks og rødvin er en lovlig kombinasjon hvis det er to eller flere personer til stede, men et problem hvis det er én.  (Nå påstår jeg ikke at du mener akkurat det, men det er jo en veldig vanlig holdning.)

ISW skrev (4 timer siden):

For meg er grunnen til at man drikker viktigere enn hvor mange øl man for øyeblikket drikker. Jeg mener at hvis man f.eks. drikker for å slippe unna vonde følelser, eller for å slippe abstinenser, så er det et betydelig problem

Det der er jeg helt enig med deg i. Jeg har sans for den "regelen" som sier at man skal drikke for å legge til noe, ikke for å ta bort noe.

AnonymBruker
laban skrev (8 minutter siden):

Det kan vel tenkes at også folk som "sitter alene og drikker", gjør det i forbindelse med en god middag? Også enslige kan lage seg noe godt f.eks. på fredagskvelder.  De færreste voksne drar ut hver eneste fredag og lørdag selv om de ikke er i noe forhold. Hvis det er helt greit at et samboerpar deler en vinflaske hjemme hos seg selv, hvorfor kan ikke en enslig person få drikke halvparten i sitt hjem? 

Jeg forstår ikke hvorfor f.eks. ost, kjeks og rødvin er en lovlig kombinasjon hvis det er to eller flere personer til stede, men et problem hvis det er én.  (Nå påstår jeg ikke at du mener akkurat det, men det er jo en veldig vanlig holdning.)

Det der er jeg helt enig med deg i. Jeg har sans for den "regelen" som sier at man skal drikke for å legge til noe, ikke for å ta bort noe.

Jeg sitter ofte alene og drikker. 

Anonymkode: 82841...b10

laban skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke hvorfor f.eks. ost, kjeks og rødvin er en lovlig kombinasjon hvis det er to eller flere personer til stede, men et problem hvis det er én. 

Det er lovlig kombo her. 

Endret av cilie

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...