Gå til innhold

Bør det være et forbud mot konverterings terapi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.dagbladet.no/nyheter/utsetter-forbud-mot-homoterapi-uforstaelig/75888281 

Hva synes du? Jeg mener at det ikke skal være et slikt forbud siden det innskrenker folks rett til å prøve det de ønsker selv. Vil noen forsøke slik terapi, så værsegod mener jeg. 

Anonymkode: c36a1...cb7

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/utsetter-forbud-mot-homoterapi-uforstaelig/75888281 

Hva synes du? Jeg mener at det ikke skal være et slikt forbud siden det innskrenker folks rett til å prøve det de ønsker selv. Vil noen forsøke slik terapi, så værsegod mener jeg. 

Ser ikke problemet så lenge det er frivillig.

Anonymkode: d1a11...d86

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Helt enig med deg.

Ikkeanonymnok

Konverteringsterapi er ganske kontroversielt og burde på en måte ikke være tillatt, samtidig er jeg enig i at folk skal få velge selv. 
Faren ved det er at det åpner opp for tvangsbehandling i radikale miljøer. Men, det er jo mulig den typen mennesker vil gjøre det uansett om det er lovlig eller ei. 

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (2 minutter siden):

Konverteringsterapi er ganske kontroversielt og burde på en måte ikke være tillatt, samtidig er jeg enig i at folk skal få velge selv. 
Faren ved det er at det åpner opp for tvangsbehandling i radikale miljøer. Men, det er jo mulig den typen mennesker vil gjøre det uansett om det er lovlig eller ei. 

Men så har man jo alltid valg i radikale miljøer også. Tenker at ingen tvinger noen til å gå i sånne miljøer, i alle fall ikke etter 18- års alder. (Da tenker jeg på press fra foreldre ovenfor umyndige personer). 

Det er lov å bryte ut av ekstreme miljøer, selv om det er vanskelig. Det går an å nekte, selv om det er vanskelig. 

Nei, jeg synes ikke det burde bli forbudt.

Forkjemperne skyver homofile foran seg fordi det er lett å samle folket mot ekstreme kristne som prøver å omvende homofile.

Nissen som følger med på lasset (og som bevisst underkommuniseres) er at det skal bli straffbart å stille kontrollspørsmål når noen hevder de er født i feil kropp.

I 70% av tilfellene er det en fase som går over, men nå må behandlere bekrefte forestillingen for å ikke risikere straff.

Annonse

Grendel skrev (13 timer siden):

Nei, jeg synes ikke det burde bli forbudt.

Forkjemperne skyver homofile foran seg fordi det er lett å samle folket mot ekstreme kristne som prøver å omvende homofile.

Nissen som følger med på lasset (og som bevisst underkommuniseres) er at det skal bli straffbart å stille kontrollspørsmål når noen hevder de er født i feil kropp.

I 70% av tilfellene er det en fase som går over, men nå må behandlere bekrefte forestillingen for å ikke risikere straff.

Ja, det vil kunne være vanskelig å avgrense hva som skal være forbudt og hva som fortsatt skal være lov. Typen "kontrollspørsmål" som du nevner er én ting. Jeg antar også at f. eks. en del homofile kristne vil kunne ha behov for sjelesorg, bønn, samtaler om hvordan takle å leve med sin legning innen sin egen tro osv., og det burde være lov.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...