Gå til innhold

Har så sykt lyst på sjokolade - gå på butikken nå eller vente til i morgen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har egentlig bestemt meg for å bare spise sjokolade på lørdager, men akkurat i dag har jeg så sykt lyst på det. Prøver egentlig gå ned i vekt og prøver å holde på viljestyrken, men jeg feiler stort sett hver gang. På den ene siden tenker jeg at man må jo leve litt og at jeg forbrenner litt kalorier ved å gå til og fra butikken, men på den andre siden burde jeg jo prøve holde på det jeg egentlig tenker? 

Anonymkode: 68b02...62a

Fortsetter under...

Hvis du spiser det i dag, blir det i tillegg til imorgen? 

Nå vet jeg ikke hvor langt det er til butikken, men det må en hard og lang treningsøkt til for å forbrenne 100 g sjokolade. Jeg trente i 55 min i stad (40 min sykkel og 15 min styrketrening) og forbrente 493 kcal ifølge klokke. Med makspuls på 176. 

Så akkurat den med at du forbrenner litt ved å gå til butikken har egentlig ikke så stor betydning i den sammenheng. 

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Nå vet jeg ikke hvor langt det er til butikken, men det må en hard og lang treningsøkt til for å forbrenne 100 g sjokolade. Jeg trente i 55 min i stad (40 min sykkel og 15 min styrketrening) og forbrente 493 kcal ifølge klokke. Med makspuls på 176. 

Så akkurat den med at du forbrenner litt ved å gå til butikken har egentlig ikke så stor betydning i den sammenheng. 

Det blir i dag i tillegg til i morgen, ja. Det er ca. 2 km til butikken, så ikke så langt. Du har nok rett i at det ikke er av så stor betydning. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det blir i dag i tillegg til i morgen, ja. Det er ca. 2 km til butikken, så ikke så langt. Du har nok rett i at det ikke er av så stor betydning. 

Skjønner du har lyst på, men du kommer sannsynligvis til å angre etterpå. Mens i morgen vil du være glad for det hvis du lot det være. :)

Det er jeg alltid selv de gangene jeg greier å stå imot alkohol. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Glitter skrev (39 minutter siden):

Hva hadde dette med hovedinnlegget å gjøre? Spørsmålet var om ts skulle kjøpe en sjokolade eller ikke.?

Anonymkode: 657c6...46c

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva hadde dette med hovedinnlegget å gjøre? Spørsmålet var om ts skulle kjøpe en sjokolade eller ikke.?

Anonymkode: 657c6...46c

Hun skrev at hun prøver å gå ned i vekt, og at å gå til og fra forbrenner jo litt. Så det var relevant og var ment for å bevisstgjøre. 

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Skjønner du har lyst på, men du kommer sannsynligvis til å angre etterpå. Mens i morgen vil du være glad for det hvis du lot det være. :)

Det er jeg alltid selv de gangene jeg greier å stå imot alkohol. 

Det har du helt rett i. Får like mye anger etter hver gang, samme hvor lyst jeg hadde og unnskyldninger jeg kom opp med for å rettferdiggjøre det. Så har bestemt meg for å ikke kjøpe noe 🙂 Det er virkelig lenge siden sist jeg ikke ga etter for suget, så ikke verst det. 

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det har du helt rett i. Får like mye anger etter hver gang, samme hvor lyst jeg hadde og unnskyldninger jeg kom opp med for å rettferdiggjøre det. Så har bestemt meg for å ikke kjøpe noe 🙂 Det er virkelig lenge siden sist jeg ikke ga etter for suget, så ikke verst det. 

Det er jo veldig bra jobba. Denne rettferdiggjøringen er en hard nøtt innimellom altså. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...